Korte verhalen check: stil verdriet
|
startpost
|
|
|---|---|
|
marill Berichten: 1.058 |
Het is zes uur in de ochtend als ze naar haar werk rijdt, de mist hangt over de velden, gelukkig valt het op de weg wel mee. Op haar werk leest ze rapport en praat wat met collega's om dan naar haar vaste bewoners te gaan. Ze werkt in een woon-zorg-centrum voor zelfstandig wonende ouderen. De zon begint te schijnen en dit doet de ouderen zichtbaar goed. Na het praatje over het weer komen toch wel vaak wat persoonlijke berichten en bij de dame waar ze nu komt heeft ze al talloze persoonlijke gesprekken gevoerd. Bij het binnenkomen proeft ze de sfeer en en kilte omringt haar hart, even wil ze niets, maar deze dame vraagt nu haar volledige aandacht. verdrietig kijkt ze me aan als ik naast haar kom staan haar ogen naar de krant gericht lees ik met haar het bericht gevonden baby lijkjes in Geleen ze vindt het zo gemeen graag had ze kinderen gewild haar verdriet is nooit gestild zuster, zal ik u wat vertellen als de tranen beginnen te wellen vier keer ben ik zwanger geweest verder komen haar woorden niet alleen een stortvloed aan verdriet machteloos hoor ik het aan tranen laten we beiden gaan niets zeggen dit is niet uit te leggen mijn hand rust op haar schouder van deze kinderloze ouder Dit is me overkomen een paar dagen geleden verleden en heden vloeien door elkaar Zelf hebben wij na heel lang dokteren en een miskraam uiteindelijk een zoon gekregen. na wat er is gebeurd is er een wond die zeurt nu ik dit schrijf niet meer anoniem blijf komt er een rust in mijn hart is de wereld minder zwart loslaten en verder gaan zie de zon weer aan de hemel staan |
| reactie 1
|
|
|
fhaishal Berichten: 2 |
heel heel mooi gedaan ga zo door |
| Naar boven | |