1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: langs de doktor

1
datum 14-01-12 23:46
startpost
sharingan
Ik loop de deur door, het is er donker. Aan het eind van de donkere gang knippert een lamp. Er staat een verlaten balie rechts van me. Ik ben niet gauw bang maar toch voel ik me hier niet op mijn gemak. Ik pak het briefje uit mijn jaszak en controleer nogmaals of dit wel het juiste adres is. Ook heb ik het nu al tig keer bekeken toch hoop ik stiekem dat het nummer verkeerd heb gelezen. Ik vouw het brief je open. Het geluid dat het briefje maakt klinkt hard in de stilte van de hal. Ik kijk op het briefje. En mijn hoop lost weer op. Bakerlaan 5 staat er op het briefje. En dat was dit gebouw. Het gebouw waar ik nu in sta.
Eigenlijk vind ik de aparte donkere en lege hal nog niet zo erg. Wat veel erger is, is de rede dat ik hier ben. Ze hebben me voor gek verklaard. Ze willen dat ik onderzocht word. Ze willen dat ik dagenlang vast gesnoerd zit aan allerlei draadje en apertuur. Ze denken dat ik gestoord ben. Een freak.
Een deur schuin tegenover de balie helemaal in de hoek gaat piepend en krakend open. Er komt een lange man uit. hij heeft een doktors outfit aan. een blauw shirt die tot zijn knieën reikt. En een donker blauw schort en een blauwgroen kapje voor zijn mond en op zijn hoofd. Hij houd een druipend mes in zijn handen. Eigenlijk heeft hij meer wat weg van een gestoorde tandarts. Onder het haar kapje piekt wat grijs haar uit. dat zich probeert te krullen. De man heeft grote wallen onder zijn ogen. Zijn ogen zelf zijn grijs van kleur. Hij heeft borstelige wenkbrauwen die elkaar bijna aan raken.
‘welkom’ zegt een verrassend vriendelijke stem. De man spreid zijn armen in een welkomend gebaar. Ik heb nu alleen nog maar oog voor het druipende mes in zijn linkerhand. Zou hij linkshandig zijn? Ik blijf staan waar ik sta en doe geen enkele poging zijn vriendelijke gebaar te beantwoorden. De man laat zijn armen langs zijn zij hangen. ‘ze zijn ook nooit blij mij te zien’ mompelt hij. Ik trek een wenkbrauw op. ‘misschien komt het door dat mes in uw hand’ mijn stem klinkt krachtig en helder. Precies zoals ik wilde. Het toont hem dat ik niet bang ben alleen voorzichtig. De man klaarde meteen op en begint wild te knikken. ‘natuurlijk je hebt gelijk, ja ja ja’ de man buigt voorover en legt het mes op de grond. daarna veegt hij zijn handen aan zijn schort en komt naar me toe gelopen. Hij buigt over de balie en pakt een dikke map. Hij bladert wat in de map en knikt en bromt wat onverstaanbaars.

het verhaal kwam zomaar in me op.. en het slaat gewoon nergens op xD ik hoop toch dat het een beetje in de smaak valt
datum 15-01-12 17:36
reactie 1
DJolien
haha ja hoor. Alweer goede tekst!
Super sgattie hou van jou
o nee ik haat je dat was waar ook

xx <3 augustusie foreveriee :3
datum 27-01-12 21:37
reactie 2
sharingan
bedankt voor het compliment :3 luff u to
datum 27-01-12 22:08
reactie 3
DJolien
hihi :3 nt wat een gesprek weer he xxxxxxxxxx
Naar boven

1

Reageren op: langs de doktor

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.