1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Stel je voor: Godslasterlijk

1
datum 25-01-12 18:44
startpost
Verwijderde gebruiker
Dag allemaal,

Ik heet geen Vondel en ben geen dichter. Wel kan ik vrij aardig met taal overweg. Omdat ik gedurende een paar weken wat minder te doen had, kwam ik bij toeval op deze site, met als gevolg dat ik een aantal gedichtjes heb ingestuurd.

Die zijn van diverse pluimage, maar een aantal heeft een religieuze inslag en wordt als Godslasterlijk ervaren. Daar kan ik inkomen, daarom heb ik ze ook geplaatst bij de categorie 'vrolijke gedichten'. Desondanks stoort een bepaalde groepering zich daaraan. Jammer, want als ik wilde kwetsen, had ik ze wel bij de categorie Christelijke gedichten gezet.

Het is een ieders goed recht om een levensovertuiging/geloof te hebben, maar spijtig vind ik wel dat juist de streng gelovigen daar anders over denken. Niemand heeft de wijsheid in pacht. Nogmaals ik ben Vondel niet, maar heet gewoon Henk Benard (gebruikersnaam per ongeluk Marieke1, inderdaad die Marieke waar één van de gedichtjes over gaat).

Kort samengevat, beoordeel gedichten gewoon op kwaliteit en categorie mag ook een rol spelen. Maar probeer soms over je schaduw heen te stappen. Ook gedichten waar je inhoudelijk problemen mee hebt, kunnen de moeite waard zijn.

Nu ja, tot zover mijn betoog. Kom ik belerend over? Dat is niet de bedoeling. Dus dichten allemaal en je niet teveel laten leiden door principes bij het beoordelen of reageren.

Voor mij komt er een drukke tijd aan, maar wellicht tot lezens!

Groet

Henk Benard

P.s. Mea Culpa aan diegenen die ik gekwetst heb en dank voor de positieve reacties van hen die het wel konden waarderen.
Naar boven

1

Reageren op: Godslasterlijk

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.