1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Goint to heaven

1
datum 08-02-12 15:38
startpost
Hardboy
I don't know what to do anymore,
Where do I live for?!
A mother that gives fake love?
Or an dad that doesn't accept me?
So many questions,
But one option I see.
Going to heaven,
And leave this hell.
You wanna know why?
Ok I'll tell
I can't try to pretend,
I can't try to forget.
Cause this is driving me mad,
Can't get it outta my head!

X Lucas
datum 26-02-12 00:44
reactie 1
some1unimportant
Gaat dit over jezelf? Als dat zo is, dan leef ik met je mee.. mocht je daar iets aan hebben..
Ik weet zelf niet hoe het voelt, maar ik ken/kende mensen die met iets dergelijks zitten...

Om even objectief te zij over het gedicht (als je dat niet erg vindt):
Er zitten nogal wat taalfouten in.
De uitdrukking luidt: "what do I live for" en niet "where".
Het is "a dad" en niet "an". "An" gebruik je pas voor een klinker.

Naar mijn mening klinkt het wat serieuzer/professioneler/hoe je het ook wilt noemen, als "wanna", "Ok" en "outta" gewoon voluit schrijft, dus "want to", "Okay" en "out of".

Het is misschien beter als je óf gewone interpunctie gebruikt en dus niet elke nieuwe regel met een hoofdletter begint als daar niet ook een nieuwe zin begint, óf elke nieuwe regel met een hoofdletter begint en verder geen punten en komma's gebruikt. Dat leest misschien wat prettiger.

Verder is het logischer om achter "Okay, I'll tell" een dubbele punt te zetten.

Tot slot wil ik graag een duidelijk maken dat ik niet probeer je gedicht af te kraken ofzo en ik wil ook niet zeggen dat wat ik zeg 'gewoon goed is' en dat je naar mij (zou) moet(en) luisteren ofzo. Dit is gewoon mijn mening en ik probeer gewoon wat dingen op te noemen die je eventueel zou kunnen verbeteren naar mijn mening.

Grtz
datum 28-02-12 18:46
reactie 2
Hardboy
tuurlijk mag je commentaar geven. maar doe dat wel op een goede manier

Je moet onthouden dat iedereen zijn eigen dichtstijl heeft en dus een eigen manier van schrijven. ik heb dit gedicht zo geschreven omdat ik dat zo wou,

De woordkeuzes heb ik gemaakt omdat ik het beter vind klinken.
En een professional hoef ik niet te zijn een daar doe ik het ook niet voor.

Ondanks ik nu heel fout overkom waardeer ik toch dat je echt je eerlijk mening geeft
Naar boven

1

Reageren op: Goint to heaven

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.