1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Gedicht, Lente sneeuw.

1
datum 20-05-12 15:15
startpost
Verwijderde gebruiker
Wil graag weten wat jullie er van vinden en als er iets veranderd zou moeten worden graag ideeen!!

Lente Sneeuw

Kleine witte pluisjes.
Dwalend naar beneden.
Ze lijken op sluipende muisjes.
Ik wil met ze mee.

Je voelt ze zacht langs je armen strijken.
Je word geknuffeld door de lente sneeuw.
Ze zullen blijven zwijgen.
Tot diep in deze eeuw.

Met een zucht worden ze naar hun volgende bestemming gevlogen.
Van boven naar benee.
Het was zo mooi, ik kon m’n ogen niet geloven.
In gedachten zweefde ik mee.

Het is de zachte, droge lente sneeuw.
Ik ren er doorheen.
Tot ik het van plezier uitschreeuw.
Ik ging nergens meer heen.

In mijn ogen tranen.
Tranen van geluk en schoonheid.
Het lijken net zielen die dwalen.
Die dag raakte ik een steen van m’n schouder kwijt.

In een waas van lente sneeuw, vond ik plezier.
Ik kon mijn gedachten weg laten gaan.
Want ik was hier.

Ik maakte alles tot het detail mee.
Ik voelde de wind, de zon en de sneeuw.
Ik voelde me niet alleen.

De lente sneeuw.
Een en al schoonheid.
Deze dag raak ik nooit meer kwijt.
datum 20-05-12 16:42
reactie 1
Verwijderde gebruiker
heel erg mooi!!! niets aan veranderen!1 liefs brigitte
datum 20-05-12 20:31
reactie 2
Verwijderde gebruiker
Maar wie ben ik. U schrijft hier over een item, een idee dat volgens mij nooit eerder besproken werd.
Er staan enorm mooie strofen ( zinnen ) in en heel mooi gevormde verzen.
En toch kan dit nog beter uitgewerkt. U herhaalt te vaak de lente sneeuw. Het zou iets korter moeten om krachtig te zijn.
Mag ik een voorbeeldje geven?

Kleine witte pluisjes.
Dwarrelen naar benee.
't Lijken wel sluipende muisjes.
Ik wil met ze mee.

Hij strijkt zacht langs je armen
Die knuffelende lente sneeuw.
Ze zullen blijven zwijgen.
Tot diep in deze eeuw.

Als U dit vervelend vindt of mij te opdringerig, aarzel niet dit te zeggen. Dan zal ik onmiddellijk dit bericht verwijderen.
datum 20-05-12 20:51
reactie 3
Verwijderde gebruiker
oke ten1ste: je hoeft geen u te zeggen hoor!ben pas 13. (ik hoor u tegen u te zeggen )
En het kan zijn dat ik te vaak lente sneeuw herhaal maar dat is een beetje de bedoeling... de lente sneeuw is bijzonder en dat wil ik graag meegeven...
Maar ik vind uw versie iets beter dus (als u het goed vind) zou ik dat graag erin zetten inplaats van mijn versie...
En ik vind uw helemaal niet te opdringerig of vervelend! ik ben juist blij dat je dit zei want nu is ie beter

Liefs Sheala
datum 20-05-12 21:09
reactie 4
Verwijderde gebruiker
Wel juffrouw, dit antwoord siert je.Je mag alles gebruiken wat ik voor je schrijf.
Wat bedoel ik nu met " te vaak lente sneeuw" schrijven? Wat eet je het liefst. Ik bijvoorbeeld frieten. Maar als ik alle dagen zou friet eten zouden die niet meer smaken. Dus eet ik om de 14 dagen frieten. Nu naar jouw gedicht. De lezer moet maar wat moeite doen om te volgen wat jij wil schrijven. Hij heeft de titel al. Het wordt een of twee keer geschreven, maar als je de lente sneeuw nu vervangt door het of het prettige, of iets betoverend 's weten ze toch nog waar jij het over hebt. Ik bedoel, dat je waar je zo door gefascineerd bent, je alternatieven mag gebruiken. Ik zeg tegen mijn lieve vrouw niet altijd Lilian, maar ook "lekkere" of stuk van me en zo verder. Ik hoop dat je me begrijpt. Want je hebt talent. Mensen die over zulke eenvoudige dingen zo passievol schrijven zijn getalenteerd. Geloof me maar.
datum 20-05-12 21:23
reactie 5
Verwijderde gebruiker
haha... ik HOU ervan hoe je schrijft. Het klinkt zo ouderwets en ik mag dan niet op school van geschiedenis houden, maar ik hou van de taal en hoe ze spraken, en hoe jij spreekt (typt) lijkt het erop
en ik snap wat je bedoelt. (grappig had het net in een boek gelezen)
hoevaker je iets zegt, hoe nietszegender het word. Net als angst. hoevaker je erover nadenkt hoe dommer het word.. maar tog hou ik het zo.
Het waren mijn gedachtes en mijn gedachtens zijn uniek en de mensen die het lezen moeten zelf maar bepalen of ze het mooi vinden of niet. en je hebt ook wel gelijk dat ie moeite moet doen om te begrijpen wat ik wil schrijfen maar ik laat ze het zelf uitvogelen. En bedankt voor je compliment!
Ik wadeer het erg.
datum 20-05-12 21:42
reactie 6
Verwijderde gebruiker
Het ga je goed meisje. Blijf in jezelf geloven, maar vergeet niet om welgemeende goede raad van anderen te onderzoeken. Zo klim je naar boven.
Wat heeft iemand aan (muzikaal) talent als hij of zij niet leert op een instrument te spelen
Naar boven

1

Reageren op: Gedicht, Lente sneeuw.

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.