1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: Help please ..

1
datum 21-05-12 20:52
startpost
Mrssterretje
Hee hee mensen,
uhh jaah help please...
ik heb een relatie met een meisje, wil verder geen namen noemen, en ik wil het toch wel aan mn ouders vertellen, maar ik weet niet hoe.. ik had een gedichtje gemaakt , ik wil het wel aan de hand van dat gedichtje vertellen denk ik maar ik vind het echt moeilijk.. Toen ik een jaar geleden relatie had met een jongen deden ze al moeilijk.. dus hoe zouden ze hierop reageren?

Hier het gedichtje :

ga rustig zitten
Ik moet jullie wat vertellen
Ik wil het jullie nu zeggen
En het niet langer uitstellen.

Sinds een tijdje heb ik een relatie
Met een hele lieve meid
Ik hou super veel van haar
En wil haar nooit meer kwijt.

Ik ken haar van ***
En we praten nu ongeveer een jaar met elkaar
Eind januari vertelde ze me wat ze voor me voelde
En zo ik langzamerhand ook voor haar.

Achteraf denk ik niet dat ze het eerste meisje was
Die ik echt leuk vond
Ik kon mijn gevoel alleen niet precies plaatsen
Tot zij met haar gevoel naar mij open stond.

Toen ze het vertelde zijn we in gesprek gegaan
En hebben we er lang over gepraat
Ik voelde me speciaal door haar
En hoop dat dit niet over gaat.

Elke relatie kent ruzies
Ook wij hebben ze gehad
Maar de liefde gaat niet over
En we worden elkaar niet zat.

Het is een gevoel dat je hebt bij iemand
Dat je voor altijd bij diegene wil zijn
Ik voel het voor haar
En zal alles met haar delen, geluk en pijn.

Als het aan mij ligt
Blijf ik met haar samen
En ik ben dolgelukkig
Dat we elkaar tegen kwamen.

-----------
zijn hier verder nog opmerkingen over? iets wat verbeterd kan worden ??
Ik zou graag willen weten wat een goed moment is, en ik vraag me af of ik het aan mn ouders en opa en oma tegelijkertijd ga vertellen, aangezien ik betere band heb met mn opa en oma dan met mn ouders. En moet mn broertje erbij zijn ?
Iemand tips of een idee wat jij zou doen ??

Liefs Noes
datum 21-05-12 21:58
reactie 1
Verwijderde gebruiker
Tja moeilijk Het is een mooie tekst, maar misschien kan je hem beter verkorten? Het is voor jou ook best moeilijk als je dat moet zeggen. Beter de korte pijn en dat je het snel zegt met een verkort tekstje.
In het begin zullen zij het wel moeilijk hebben maar uiteindelijk moeten zij het toch accepteren. Jij bent tenslotte wie je bent en jij kan er toch ook niks aan doen.
In elk geval, veel sterkte hoor Ik denk aan je en dat jullie 2 maar gelukkig mogen worden
datum 22-05-12 15:08
reactie 2
Mrssterretje
Thanks voor je reactie .. hmm jah ik kan het wel verkorten, maar zoals het er staat vertel ik alles wat ik wil dat ze weten, als ik dingen verhaal mist er een deel van het verhaal .. jaah klopt het is heel moeilijk.. hmm jah i kweet het echt niet maarja ..
Dankje !! aah thanks
Liefs
datum 25-05-12 19:50
reactie 3
Verwijderde gebruiker
Ja maar, dat kan ook in een kort tekstje hoor in een 2x4 regelig tekstje kun je de belangrijkste dingen in vertellen. Weinig woorden zeggen soms meer dan 1000 woorden :p Maar ander wordt het veel te zwaar voor je, denk ik. Als je heel die tekst moet opdragen, en dan krijg je intussen nog de gedachten zo van: wat je ouders dan zullen doen, wat de reactie is. Je kan het beter zeggen in een paar zinnen, dan ben je er opzich sneller vanaf, om het zo te zeggen En tja, dan de reactie(s) van je ouders, das dan wel even spannend maar ja.. Zoals ik al zei: ze moeten het toch accepteren, want jij bent nou eenmaal wie je bent
Sterkte

En sorry voor late reactie, ik kon deze week niet op site komen Lange reactie trouwens
datum 26-05-12 00:00
reactie 4
Donderwolkje
Dear noes,

I know it is difficult
but be honest to yourself and tell the true
maybe they will not immediately understand
but your parents will never stop loving you

it does not change who you are
it does not change your name
it does not change your feelings
it all stays the same

no one can say
what you should do
I'm sorry
but its all up to you

Liefss Wolkje
datum 26-05-12 00:21
reactie 5
Verwijderde gebruiker
Gewoon vertellen. We leven in Nederland, niet in de woestijn. In dat laatste geval heb je reden om je druk te maken. Zeg hoe het zit en het valt ongetwijfeld mee. Of zijn je ouders streng gereformeerd? Zelfs dan valt het nog mee, als je maar open kaart speelt. Don't worry. Succes. Niet uitstellen, wordt alleen maar moeilijker.
datum 28-05-12 13:17
reactie 6
Mrssterretje
Bedankt voor de reacties .. jah ik wil het binnenkort wel echt vertellen maarjah weet nog steeds niet precies hoe haha, inmiddels weet wel bijna mn hele klas het .. Ik denk dat ik gewoon foto ga laten zien en zeggen pap man dit is mn vriendin en alles... komt vast wel goed heb tot nu toe in mn klas nog geen negatieve reacties gehad, alhoewel ik dat ook niet verwacht had in mijn klas. Liefs
Naar boven

1

Reageren op: Help please ..

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.