1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Ideeën en suggesties: Beoordelingen

1
datum 23-05-12 09:37
startpost
Verwijderde gebruiker
Soms plaatst ik bij een gedicht AAA AAB ABB BBB of C Dit is om tekst te besparen.
AAA = Goed verhaal - Goed geschreven ( naar analogie van het dichten ) -Zonder schrijffouten, en goede grammatica beheersing.
AAB = Jammer van enkele belangrijke schrijf of typfouten
ABB = Wat verwarrend geschreven, iets te onduidelijk en schrijffouten
BBB = Minder verhaal of reeds gebruikt verhaal, - - slechte structuur of opbouw en taalfouten.

C = Werd gelezen en kan PB krijgen indien gewenst.
Niet iedereen zal het eens zijn met mijn beoordelingen, U mag gerust reageren in dialoog of er zelf drie letters voor gebruiken.
datum 23-05-12 13:37
reactie 1
DJolien
Ik vind het prima, alleen waarschijnlijk leest niet iedereen de betekenis van de lettercode! Gr Jolien
datum 23-05-12 19:02
reactie 2
Verwijderde gebruiker
U kunt goed dchten hoor! U zit echt duidelijk boven het gemiddelde van deze site, incl. mijzelf. Maar,desondanks zou ik het bij 'gewone reacties' houden. Het komt misschien wat belerend, of zelfs hautain over.

Gr

Henk Benard
datum 24-05-12 11:56
reactie 3
Verwijderde gebruiker
Daar kan U wel eens gelijk in hebben. Dus ga ik er ook van af zien. Mijn bedoeling is om op verschillende werkjes mijn visie te geven ( die zeker niet altijd de juiste is )waarna dan de schrijver zich kan "verdedigen" of meer uitleg kan geven. Indien gewenst.
Vriendelijke groet jure
datum 27-05-12 20:25
reactie 4
Hopeless1
Jure, denk ook dat niet iedereen de betekenis van die lettercodes leest of begrijpt. Persoonlijk als iemand een reactie geeft heb ik dan gewoon liever in woorden geschreven van iemand wat die van mijn gedichten vind.
Maar helaas zijn er veel die gedichten 1 ster geven maar geen reactie durven te geven.

Verder sluit ik me aan dat U een goede dichter/schrijver bent,mijn complimenten.

@ Henk, Ook u bent een goede dichter/schrijver,
Vind het alleen jammer dat u als reactie geeft dat u boven het gemiddelde van deze site zit, dat komt bij mij juist als belerend, of zelfs hautain over.
Wie bepaald namelijk het gemiddelde van deze site, U ??.

Dit is een openbare gedichtensite waar iedere dichter/ster zijn/haar gedichten kwijt op kan.
Iedereen schrijft op zijn of haar manier,
en dus omdat ik of een ander op een andere manier als U schrijft
houd dat maar in dat wij slechte dichters zijn, de onderkant van de site.

Dit is echt niet kwalijk bedoeld, maar wel mijn mening.

Groeten Hopeless.
datum 27-05-12 21:11
reactie 5
Verwijderde gebruiker
@Hopeless. Ik vind dat jure boven het gemiddelde zit. Zo weet ik er nog wel een paar en daar hoor ik niet bij helaas. Nou, dat is een compliment aan jure en dat mag ik toch geven? Ik vind het gewoon goede gedichten, waarmee niet gezegd is, dat de anderen matig zijn, maar ja, het is toch niet erg om een voorkeur voor bepaalde dichters te hebben?

Gr

Henk
datum 27-05-12 22:30
reactie 6
Verwijderde gebruiker
@henk ben het helemaal met je eens..Je moet een dichter het gedicht op zijn of haar manier laten uitvoeren
@ jurre Positive feedback is altijd wel welkom..Maar ga niet aan een dichter zeggen hoe hij zn gedicht moet schrijven of aanpassen zodat het beter past..een dichter maak het gedicht met een gevoel of visie die hij of zij heeft..Laat dat gewoon zo en laat iedere dichter in hun waarde.
En ik denk dat iedereen wel een bepaalde voorkeur heeft voor dichters
Of hun favo's hebben

Liefs brigitte
datum 28-05-12 01:46
reactie 7
Hopeless1
@ Henk,

Nogmaals was niet kwalijk bedoeld.
Tuurlijk mag je iemand complimenten geven en zien als U persoonlijke voorkeur, heb ik ook.

Maar wat ik bedoelde, dat UW of mijn of pietje of klaasje zijn persoonlijke voorkeur voor een dichter niet hoeft te betekenen dat die betrevende dichter boven het gemiddelde van deze site zit.
Dus UW reactie (U zit echt duidelijk boven het gemiddelde van deze site) is op UW persoonlijke mening gebaseerd. Dat is het enigste wat ik bedoelde.

Groetjes, Hopeless
datum 28-05-12 10:42
reactie 8
Verwijderde gebruiker
@hopeless1 ik denk dat je verkeerd heeft gelezen @jurre zit boven het gemidellde wat dat ook mag betekenen? @henk dus niet...

Dacht zet het even recht..Liefs brigitte
datum 28-05-12 11:20
reactie 9
Verwijderde gebruiker
Of, jure nu boven of gelijk of onder het gemiddelde zit doet niets ter zake. Wat jure wel heeft is - ervaring -. Opgedaan met vallen en opstaan. Als ik iemands gedicht een andere toets wil geven zal ik nooit de essentie van het gedicht willen veranderen. Als men mijn ouderdom heeft bereikt, is men op dat punt gekomen dat men goede raad kan op prijs stellen. Komt die nu van een jonger of ouder iemand. Ik laat mij altijd helpen bij het gebruik van de PC bijvoorbeeld. Als ik een aanpassing - voorstel - voor een gedicht schrijf ik er ALTIJD bij : maar wie ben ik. Dat wil zeggen...dat het een te bespreken voorstel is.
Een dichter schrijft iets vanuit zijn of haar gevoel. De boodschap die de schrijver wil geven is het belangrijkste. Maar waarom zou de wijze waarop niet voor een andere zienswijze vatbaar zijn?
Door de jaren heen ben ik dankbaar geworden t.o.v. hen die mij bepaalde dingen hebben aangeleerd of verbeterd.
Wat denkt U is het makkelijkst, een gedichtje lezen en er aan voorbijgaan, of het aandachtig lezen, het gevoel begrijpen en het werkje naar een hoger niveau trachten te brengen? Tot wiens eer? Wiens naam staat er bij het gedicht?
Ik heb tegen mijn gewoonte in eenmaal een werkje via dit forum behandeld. Normaal doe ik zo iets via een privé - mail. Dit was fout!
Maar het zou kunnen dat jullie gelijk hebben. Daarom zal ik mij beperken tot plaatsing en geen reacties meer geven. Nog liever zo dan hypocriet te zijn.
Schrijversgroet
jure
datum 28-05-12 11:20
reactie 10
Hopeless1
@ heks(brigitte), ja dat begreep ik, heb dat een beetje raar geschreven in mijn eerste reactie, wat ik niet snap is, hoe kun je iemand boven het gemiddelde zetten van deze site, Want zoals je zelf ook al zegt (boven het gemiddelde wat dat ook mag betekenen). Dat vond ik vreemd. Nogmaals een persoonlijke voorkeur voor dichters is goed.

@ henk, ik bedoel daar dus ook mee, dat jij jezelf niet naar beneden moet halen en jezelf lager moet inschatten als een ander, iedere dichter is goed voor zijn/haar doen/kunnen.

Groetjes,
datum 28-05-12 11:41
reactie 11
Verwijderde gebruiker
ik snap je stantpunt wel jurre en ik ben ook niet zo piep meer Maar idd je leert met vallen en opstaan...en goed bedoeld advies is altijd welkom...en je mag reacties geven zoveel als je zelf wilt...Was echt niet de bedoeling om je te kwetsen...en als dat toch gebeurd is mijn excuus daarvoor...Liefs brigitte
datum 28-05-12 17:44
reactie 12
Verwijderde gebruiker
Wat ik bedoel met bovengemiddeld is het volgende. De gedichten van Jure spreken mij meer aan dan die van de meeste andere dichters. Overigens geldt dat niet alleen voor Jure, er zijn er nog wel meer. Er zijn echt veel gedichten die vast goed zijn (wat dat dan ook mag betekenen), maar waar ik niet zoveel mee heb. En v.w.b. mijn eigen gedichten: ik kijk er niet zoveel naar. En beoordelen doen anderen maar, wel weet ik dat ik absoluut niet briljant ben. Nou, hopelijk is de kou eruit en kunnen we het nog eens hebben over Nijgh. En hopelijk mag ik al bij voorbaat zeggen dat hij m.i. een taalvirtuoos was, al vind ik de ene tekst beter dan de andere.

Liefs

Henk
datum 28-05-12 18:02
reactie 13
Verwijderde gebruiker
Hierbij sluit ik dan deze conversatie af en vraag beleefd aan de moderator of dit topic kan afgesloten worden, liefst verwijderd.
Vriendelijke groet
jure
Naar boven

1

Reageren op: Beoordelingen

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.