Korte verhalen check: heldendaad of liefdesverhaal
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 2 |
Ik zou hem eindelijk zien. Met mam wacht ik op het station op hem. Ik spring wat open neer van het een op het andere been. Damn!!! Ik wil hem zien ik kan niet lang meer wachten. ‘doe nou rustig ‘ klinkt mam ze word chagrijnig van me. Ondertussen draait ze haar autosleutels om en om in haar handen. Zij is ook gespannen. Nog even houd ik mezelf voor. ik probeer me te ontspannen ik leg mijn hoofd achter in mijn nek en kijk naar de hemel. Het is een mooie zonnige dag lekker weer is het. Perfect weer! Voor een perfecte ontmoeting en een perfecte dag. Met mijn vingers raak ik de onyx aan die een zilveren ketting om mijn hals hangt. Hij is nieuw al die andere zijn stuk braken door de kracht die erop werd gezet. Ik kan er ook niks aan doen. het is die verdomde ziekte. Ik hoor gegil en gekrijs rechts van me. Ik kijk naar de afkomstige plek. Twee forse kerels komen het parron op gebanjerd. Ieder gewapend met een pistool in de hand. Ik zou je wel willen uitleggen wat voorpistolen het waren maar heb er nou niet echt veel verstand van. Iedereen blijft staan waar die staat!’buldert een door de open ruimte. Hij houd zijn pistool naar de lucht gericht en lost een schot om de aandacht van de menigte te krijgen. Wat zijn deze twee amateurs van plan? Als de volgende trein hier stopt stapt er niemand in. Ik vraag me echt af waar dit debiele plan van ze op slaat. In mijn ogen gaat het nergens over. Om me heen beginnen een paar kinderen en vrouwen te janken. Het zal ook eens niet overalheb je van die watjes. ik zie nog geen rede om in te grijpen maar kan eigenlijk niet wachten om ze te laten zien dat de Rode Ster weer terug van weggeweest is. De andere man stormt op een vrouw af en trekt haar kleine dochtertje uit haar greep en trekt haar mee naar de rand van het spoor. Het word steeds gekker. Hij zet zijn pistool tegen haar slaap en de ander begint weer te spreken. ‘iedereen liggen!!!’ ik zie een paar mensen al met een op de buik duiken met hun handen beschermend om hun hoofd. Maar de meeste kijken verdwaast om zich heen. ‘En nu liggen anders knallen we het hoofd van dit weergaloze meisje er af’ en geschokte kreet van de moeder maakt dat bijna iedereen op de buik ging liggen. Er stonden nog maar een paar. Ik besloot het spelletje maar mee te spelen en ook op de grond te gaan liggen. Mam volgde me. Ze weet dat in dit soort situaties ik de overhand heb. Na mij ging vrij wel ook de rest op de grond liggen. Het zou nog wel zeker 10 min duren voor de trein kwam. Ik moest dat meisje helpen. De mannen liepen ongeduldig heen en weer hier een daar trapte ze at mobieltjes uit handen van mensen. Een man stopt voormijn neus. ‘hey eikel laat dat meisje gaan zoek iemand van je eigen lengte’ ik kon niks anders verzinnen. Voor het effect spuwde ik nog op zijn schoen. Het werkte. Hij trok me aan mijn haren overeind en hield zijn gezicht vlakbij de mijne. ‘wat zei jij kleine?’ hij pakte me ruw bij de arm en zette me naast het meisje. beide pistolen hadden nu een doel waren gericht. Nu konden er geen andere slachtoffers vallen hoopte ik. Ik had geen zin meer in toneel spelen en gebruikte wat er in zat. Ik opende mijn geest en zocht contact met het meisje. Ze schrok eerst van me. Waardoor de man haar steviger vast greep. ‘luister goed..’ begon ik rustig ‘ ben het maar de rode ster’ het meisje werd meteen rustiger. ‘je moet wat voor me doen ik haal je hier weg.’ Ze knikt snel dat ze het begreep dus ik besloot mijn uitleg te starten. ‘ik ga er voor zorgen dat hij me in mijn hoofd schiet. Geen zorgen ik schakel hem uit en neem die ander er meteen achter aan. Als hij schiet moet je meteen duiken want ik zal meteen op hem springen. Niet meteen weg rennen want ik heb je hulp nodig. Blijf even staan als de mannen zich niet weer kunnen bewegen wil ik dat je je hand tegen mijn wond legt en met je andere hand mijn hand pakt dan kun je me genezen.’ het meisje knikt en ik schoofmijn hoofd zo, zodat de kogel niet meteen fataal zou zijn. De man die mij vast hield trapte ik op de tenen ‘schiet dan!’ de ma vloekte maar schoot niet. ‘of durf je niet’ probeerde ik hem uit te lokken. Een enorme knal gevolgd door een pijn steekdoor de zijkant van mijn hoofd. Ik greep de hand van de schutter vast en liet de pijn overlopen naar zijn lichaam. Ik hoorde hem gillen van de pijn. Watje dacht ik bij mezelf. Maar ik moest opschieten want had niet veel tijd voor ik bewustzijn zou verliezen. De man viel creperend van de pijn en een schot wond op precies dezelfde plek als mij op de grond. Dat is een ik sprong op de andere man af. Het meisje had zich voorover gebukt. Wat niet nodig bleek want ze was klein genoeg. Ik sloeg mijn vuist tegen de neus van de man die begon te bloeden. Ik liet mijn vingers over de punten in zijn hals gaan zodat hij roerloos bleef liggen. Ik draaide me om en het meisje legde zachtjes haar handje op mijn wond zoals ik gevraagd had. Haar moeder riep haar naam maar ze reageerde niet. Ik pakte haar andere handje en liet de helende kracht door haar lichaam naar haar andere hand stromen. Mijn wond heelde snel. Ik hoorde al politie komen. Mijn wond was niks meer van te zien. Alleen mijn haar plakte aan mijn hoofd door het bloed. Ik liep naar de mannen en haalde de munitie uit de pistolen zoals ik altijd deed en plaatste op de vloer mijnmerk teken. Het merk teken van de rode ster. Ik was weer geheel terug gekeerd. Mensen klapte en wouden me aan raken maar ik had maar ook voor een ding. De jongen die uit de trein stapte. Daar was hij dan mijn held. Ik rende naar hem toe hij tilde me van de grond en kuste me teder. euh.. ik ben nieuw hier en kan niet dichten maar wel schrijven al moet ik bekennen dat dit behoorlijk slecht is... maar een mening en tips is altijd fijn. het kwam in mij op toen ik nar school fietste vandaag allee zag het er in mijn verbeelding beter uit dan dat ik hier terug lees. ik merk wel wat jullie er van vonden |
| reactie 1
|
|
|
sharingan Berichten: 45 |
mooi omschreven alleen wel opletten bij de tijden of je nou ik het heden of verleden schrijft voor de rest is het een mooi verhaal :3 zeker door gaan |
| Naar boven | |