1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Mevrouw Kip bij de dokter 3/5

1
datum 26-05-12 10:25
startpost
Verwijderde gebruiker
Ook de dieren in het bos hebben zo hun dagelijkse problemen. Zij kunnen altijd terecht bij dokter Simbio. Hij staat open voor hun problemen die eigenlijk ook zeer menselijk zijn. Lees hoe hij bezoekers op een komische wijze tracht te helpen!

3

Mevrouw Kip

De volgende patiënt bij de dokter is mevrouw Kip. Zij zit met het volgende probleem: zij beweert dat zij er het eerst was en niet het ei! Zij beweert maar steeds dat zij niet kippig is.
'Ja...rustig nu maar, mevrouw Kip....ik geloof u wel,' zegt dokter Simbio enigszins geagiteerd als ze haastig de spreekkamer komt binnen hollen.

De dokter wimpelt haar snel af met de mededeling: 'als er weer eens iemand met u in discussie gaat daarover gooi dan een muntje in de lucht mevrouw Kip: kop of munt. Komt het muntje op de grond op kop, zegt u: zie je, ik was er het eerst! Komt het muntje op kruis dan zegt u: zie je, ik was er het eerst! Simpel hè?'
'Ja dokter, uiterst simpel en wel bedankt! Mag ik u dit mandje met eieren geven?'
'Natuurlijk. Ik weet zeker mevrouw Kip, dat u er eerder was dan deze eieren!'
'Zo is het dokter, ik ben niet kippig!'
Huppelend verlaat ze de spreekkamer.

Henk
Naar boven

1

Reageren op: Mevrouw Kip bij de dokter 3/5

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.