Gedichten
- Beterschaps gedichten
- Christelijke gedichten
- Cultuur gedichten
- Dating gedichten
- Dieren gedichten
- Duitse gedichten
- Engelse gedichten
- Familie gedichten
- Franse gedichten
- Geboorte gedichten
- Humor gedichten
- Huwelijks gedichten
- Islamitische gedichten
- Kerst gedichten
- Kinder gedichten
- Levensgedichten
- Liefdes gedichten
- Moederdag gedichten
- Muziek gedichten
- Natuur & seizoen gedichten
- Nieuwjaars gedichten
- Overige gedichten
- Overlijdens gedichten
- Paas gedichten
- School gedichten
- Sinterklaas gedichten
- Sms gedichten
- Sport gedichten
- Vaderdag gedichten
- Valentijn gedichten
- Verdriet gedichten
- Verjaardags gedichten
- Vriendschaps gedichten
- Vrolijke gedichten
U bent hier:
Gedichten check: Wat is wijsheid
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Geerts007 |
soms is de wereld een theater een eigen rol voor ieder mens ‘n enkeling speelt de hoofdrol misschien alleen als wens sommigen ‘n levenlang de bijrol waar iedereen mee begint hoogvliegers zij zullen vallen de doorzetter die verwint een doorlopende voorstelling word soms een pauze ingelast het masker word afgezet als jouw rol hier niet meer past bij amusement of een tragedie blijft ‘t leven vallen en opstaan mensen mogen dagelijks leren met wijsheid om te gaan www.facebook.com/gedichten.en.poezie |
| reactie 1
|
|
|
huibvanriet |
Je verwoordt het precies zoals ik het ook vaak voel en dan gbruik ik ongeveer dezelfde woorden, alleen heb ik er nooit een gedicht van gemaakt. Mooi! We spelen in deze wereld allemaal min of meer een rol, denk je niet? Een stukje onzekerheid, denk ik. We durven niet echt onszelf te zijn. Ik troost me met de gedachte, dat als ik thuis ben inderdaad m'n masker af kan doen en me zelf kan en mag zijn bij mijn vrouw. Huib |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker |
Goed gedicht. Zet aan tot nadenken. Gelukkig begin je met het woordje soms want ik vind het o zo belangrijk dat we proberen onszelf te blijven in deze wereld. Maar ik ben het met je eens dat dat niet altijd lukt. Binnen je werk wordt er iets van je verwacht en speel je eerder een rol als dat je thuis bent. Ook worden we soms gestresst door externe factoren en moeten we een rol aannemen die we eigenlijk niet willen. Maar uitspreken van wat je denkt en voelt helpt. groetjes van Pien |
| reactie 3
|
|
|
Geerts007 |
Huib & Pien, dank je wel voor jullie zeer fijne en leuke reacties, uit al jullie reacties lijdt ik steeds meer en meer af dat ik toch niet de enige ben die zo denkt, dat er blijkbaar veel meer en meer mensen zijn die denken zoals ik denk. xx |
| reactie 4
|
|
|
Autisme |
Hier verwoord je weer precies hoe moeilijk het leven soms is...doe ik goed voor de ander of kies ik voor mezelf....heb er een paar weken geleden ook nog een gedicht over gemaakt maar nog niet gepost...moet ik mss binnenkort maar eens doen. En wat je vooral niet mag vergeten...is dat je zeker niet de enige bent die met deze woorden en gedachten rondlopen....Liefs Vicky |
| reactie 5
|
|
|
Geerts007 |
Vicky, dank je wel voor je zeer fijne en leuke reactie en laat het ons maar weten als je gedicht online komt te staan hopelijk tot heel gauw! xx www.facebook.com/gedichten.en.poezie |
| Naar boven | |
Reageren op: Wat is wijsheid
Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.
Laatste berichten op het forum
- 23/05 1001 gedichten Bloemlezing
- 23/05 Mobiele website 1001Gedichten
- 22/05 Gedichtenslang [3]
- 22/05 Weet iemand een titel?
- 22/05 Zoeken in het forum?
- 22/05 ik wil graag jullie mening
- 22/05 7 dagen aanmelden?
- 22/05 I'm back! ;D
- 21/05 Hoe kom je hier terecht
- Naar het forum »
Laatste nieuwsberichten
-
24-08 - Priveberichten en Foto's bij gedichten!
Nadat gister de mogelijkheid is toegevoegd om andere leden een privebericht te sturen is het vanaf vandaag ook mogelijk om maximaal 3 foto's toe te voegen bij een gedicht. Hier wa...
-
24-08 - Gedichtenwedstrijd!
1001Gedichten.nl organiseert voor alle leden een gedichtenwedstrijd met leuke prijzen! Elk lid mag 3 gedichten inzenden, hieruit zullen door de redactie de 25 mooiste worden gek...