Gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Stel je voor: jullie eigen verhaal

1
datum 08-08-12 21:23
startpost
this-is-just-desiree
Hoi ik ben nieuw hierop en wil graag weten waarom jullie graag dichten.
datum 08-08-12 21:42
reactie 1
NathanSchorer
Hey welkom
Zelf dicht ik omdat ik dat leuk vind
Da's eigenlijk de enige reden
datum 08-08-12 23:00
reactie 2
huibvanriet
Hallo Desiree,
Welkom op deze site. Wat leuk, dat je erbij komt. Waarom ik dicht? Ja, waarom zingen sommige mensen en waarom vinden anderen koken leuk om te doen? Ik denk dat we onszelf daarin willen uiten. Tenminste bij mij is dat zo. Ik heb iets met taal en er zijn een heleboel dingen die om mij heen gebeuren, die me raken. Ik reageer daar op o.a. door middel van dichten. Ik kan moeilijk dichten zonder emotie. Ik doe het vanuit het hart.
Ik heb je gedichten gelezen en lees bij jou hetzelfde. Heftig hoor! Ik zou zeggen, je moet echt met dichten doorgaan. Veel schrijven en schrappen. Een tijd laten liggen en dan weer lezen en aanpassen. Zo krijg je uiteindelijk wat jij zelf mooi vindt en zoals jij belangrijk vindt dat iets gezegd moet worden. Laat je horen, ik ben benieuwd. Groet Huib
datum 08-08-12 23:07
reactie 3
this-is-just-desiree
Ja zo kan ik me uiten op wat anders en word ik door t dichten een stuk vrolijker en u heeft ook hele mooie gedichten
datum 09-08-12 07:09
reactie 4
Verwijderde gebruiker
Hai Desiree, vorig jaar heb ik op mijn nieuwjaarskaarten een gedicht geschreven en zo is het dichten eigenlijk voor mij begonnen. Nu geniet ik er van om mijn gevoelens te kunnen uiten in mijn gedichten. En het is mooi als je die gevoelens over kunt brengen.

Dus heel veel plezier met het schrijven. En als je graag wilt weten wat anderen ervan vinden zet je het gewoon op de gedichtencheck.

Lieve groet van Pien
datum 09-08-12 14:15
reactie 5
Rianne1998
welkom
in gedichten kan ik mijn gevoel een beetje kwijt,
en als ik heel boos ben ofzo, maakt het me rustig,
en het helpt me om van alles te realiseren!
heel veel plezier hier
xx, Rianne
datum 09-08-12 15:00
reactie 6
Springbok96
Hey

Ik dicht als mijn hoofd vol zit met gedachten, zo vol dat ik er niet meer aanuit kan.
Dan pak ik een blaadje papier en schrijf gewoon wat er in mij opkomt. Of het goed is doet er niet toe, zolang het voor jezelf maar helpt en je zo kan leren relativeren. Meestal schrijf ik enkel omdat ik er behoefte aan heb.

Als je recht uit het hart schrijft, is het eindresultaat altijd mooi

Groetjes, Evi
datum 09-08-12 15:55
reactie 7
Myself
Hey,

Welkom hier! Ik dicht omdat ik zo mijn gevoelens kwijt kan.
Leuke en nare gebeurtenissen, je komt het allemaal tegen..
Vaak dingen die mij diep raken.
Ik beschrijf het in mijn gedichten.
De meesten komen recht uit mijn hart

Ik hoop dat je het naar je zin gaat krijgen hier!
Liefss
datum 09-08-12 18:22
reactie 8
Autisme
Hallo, welkom hier!!

Dichten, schrijven, verwoorden,...het maakt me mogelijk om wat te communiceren met de wereld om me heen....verwerken van gevoelens, gebeurtenissen, donkere dagen, leuke dingen,...ik schrijf het allemaal op en zo ontstaan er, soms na een dag, maar soms ook pas na een paar weken gedichten.
Ik wens je nog plezier met het schrijven en het lezen van gedichten hier op de site.

Liefs Vicky
datum 09-08-12 19:47
reactie 9
Samm1997
eej welkom
Ik dicht omdat ik veel meemaak in mijn leven leuke dingen en minder leuke dingen.
Dit verwerk ik dan in een gedicht
Het belangrijkste van dichten voor mij is dat het niet perse goed moet zijn, als je het maar vanuit je hart schrijft
Nogmaals welkom
Als er iets is mail me maar he
Liefss
datum 10-08-12 18:43
reactie 10
Marcellaa16
Ik dicht omdat dat de enige manier is waarbij ik mijn gevoelens kan uiten.

Liefs Marcella
datum 11-08-12 09:56
reactie 11
this-is-just-desiree
Dankjullie wel voor al jullie reacties
Xxdesiree
datum 11-08-12 16:11
reactie 12
faishal
me gedichten gaan meestal over mezelf dus ik verzin nooit iets wat niet waar is
en op zo een manier kan ik het tog wel goed op papier laten komen
datum 11-08-12 23:38
reactie 13
Stephje
Ik dicht om mijn gevoelens te uiten.. In veel van mijn gedichten zijn ook gebeurtenissen uit mijn leven verwerkt.

Het is een soort uitlaatklep
datum 13-08-12 19:38
reactie 14
DJolien
Ik ben dankzij dit onderstaande gedicht ingelogd hier in 1001gedichten.

Sinds 2008 (klas 1) dichte ik wel eens voor mezelf. Die zijn als ik er nu naar kijk, erg slecht. In de 2e klas. Tijdens mijn bijles uur Engels. Liet ik die vrouw een Nederlands gedicht lezen. Ze wist dat ik gedichtjes schreef, dat had ik haar gezegd. Zo hielp ze me onder de bijles een keer met de spelling/zinsopbouw. Ben dyslect dus mijn spelling en grammatica was niet super. Zo mocht ze af en toe wat gedichtjes lezen, heeft ze gehouden aan haar muur. Weet niet of ze er nog hangen. Maar mijn teamleider wist ook dat ik dichte. Ik had hem eens beloofd een gedicht te sturen. Een andere als die vrouw he. Zo kreeg ik (kerst 2009) zijn reactie in de mail. Met de complimenten. Ik dacht dat het daarbij bleef. Want wie verwacht nou zoiets? Hoe vaak gebeurt dat nou? Een dag of 2 later werd ik uit de les gehaald door mijn onderwijsassistente. Ze stuurde me naar mijn Teamleider. Ik snapte eerst niet echt waarom maar had wel een vermoeden. Mijn klas niet, die wist niets bijna niets. Ik had het er niet leuk en werd gepest. Dus hun wisten niets van de mail. Zo legde hij de teamleider me het idee voor. Waar ik eerst niet echt veel van begreep. Toen werd ik weer naar de klas gestuurd. Ik had bijna een hele les gemist. Ze vroegen waar ik geweest was. Bij de teamleider. Waarom dan? Kreeg je straf? Waarom straf? Omdat je pas te laat was? Ja ik was te laat, wegens weersomstandigheden. Winterweer. Ohw, ging je praten? Ik praatte inderdaad veel met hem, gedurende mijn VMBO trouwens vaker. Ik had echt een band met hem. Ook praatte ik nog met hem, toen hij mijn Teamleider niet meer was in de Bovenbouw. Ik had het niet zo met mn nieuwe teamleider. Die band met hem was veel mooier. De onderlinge gesprekken waren er ook, hij hielp me. Ook ben ik in de 4e klas bij hem geweest, omdat een paar buurtgenootjes uit de onderbouw, een groepje. Me na terugkomst van school op het station in mijn woonplaats. Mij op de grond hadden gegooid en me getrapt hadden, heb er echt een soort gekneusde hand en scheur wondjes op mn arm van gehad. Ik had eerder al sms’jes gehad. Van hen. En dus ben ik daarna die dag na dat incident met tegenzin naar mijn mentor gegaan. Mijn klas stond geheel achter me. Maar meneer accepteerde het niet. Want zij hadden me ook gepest. Dus nouja. Zo ben ik dus naar die teamleider gegaan. En is er een heel gedoe achteraan gegaan. Achteraf gezien heeft het wel geholpen. Weer terug naar de 2e klas. Dus ik negeerde hen. Al gauw werd ik weer uit de klas gehaald. Ditmaal moest ik naar de onderwijsassistente van zowel de onderbouw/bovenbouw VMBO. Zij had met hem gepraat, de teamleider. En ze had me een papier voor gelegd. Met een akkoord om in de nieuwsbrief te komen. Ik was super trots. En tekende inderdaad de akkoord. Toen de nieuwsbrief er was. Stond ik er inderdaad in. Ik kreeg veel reacties. Zelfs van de pesters. Ze waren bijna allemaal echt mooi om te lezen. Een enkeling scheurde het gedicht uit de nieuwsbrief, zo hun ouders het niet lazen. Pure jaloezie denk ik. Dat vond ik niet echt leuk, maar het interesseerde me maar weinig. Sinds toen ben ik meer gaan dichten. Ik kreeg meer fans, als het ware. Zo ben ik dus echt serieus begonnen. Mij werd gezegd ga er wat mee doen, dat wilde ik. Maar vond niets. Tot mijn oog op deze site viel. Hier gaan/gingen de waarderingen en reacties ook super. Ik wilde nog steeds uitgeven. Maar wist er geen te vinden. Inmiddels heb ik nog geen uitgeverij gevonden. Maar hier is dus mijn reden, waarom ik hier in deze site zit. Tevens is dit bovenstaande verhaal een van de hoogtepunten geweest van mijn school. En ik ben er nog altijd erg trots op.

Alsjeblieft x
datum 05-09-12 14:36
reactie 15
flipper78
ik dicht ook om mijn gevoel en verdriet te uiten en omdat ik het leuk vind om te doen deed het vroeger ook jaren maar laten schieten waarom weet ik niet maar weer begonnen dus ben een beginner maar wel leuk om te doen heb nog meer hobby's hoor maar succes allemaal met gedichten maken maak niet uit waarover lieve gr angela
Naar boven

1

Reageren op: jullie eigen verhaal

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.

Laatste nieuwsberichten

• 24-08 - Priveberichten en Foto's bij gedichten!

Nadat gister de mogelijkheid is toegevoegd om andere leden een privebericht te sturen is het vanaf vandaag ook mogelijk om maximaal 3 foto's toe te voegen bij een gedicht. Hier wa...

• 24-08 - Gedichtenwedstrijd!

1001Gedichten.nl organiseert voor alle leden een gedichtenwedstrijd met leuke prijzen! Elk lid mag 3 gedichten inzenden, hieruit zullen door de redactie de 25 mooiste worden gek...

Bekijk oudere nieuwsberichten »