Korte verhalen check: Brief naar God
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 244 |
Dag meneer God, met Elke… Ik weet het niet zo een originele aanspreking. Ik ben gewoon niet zo origineel. Al schrijf ik nu een brief naar U, God. U bent voor mij wel echt belangrijk, ik put hoop en steun uit U. Ik hoop dat U altijd bij mij wilt staan. Is Anne daar? Is Lisa daar? Is Kim daar? En tante Mit en nonkel Rik? Met de deur in huis vallen noemt men dat. Kan U de toekomst zien? Ik ben een hoopje vragen momenteel. Hoe is het om God te zijn? En als U de toekomst kan zien, wanneer ben ik bij U. Oh Heer, wat moet U me raar vinden, ik ben slechts 14. Het klinkt ongelooflijk raar maar ik ben de laatste tijd weer meer bezig met geloof en zo. Misschien omdat Anne op sterven lag. Ze is nu gelukkig bij U. Verlost van alle pijn. Zorg maar goed voor haar, ze verdient het. Al kende ik haar maar van zien en hier en daar een woord. Sommige van mijn gedichten zijn op haar gebaseerd. Ik ben een freak… Ik weet het. Laten we het er op houden dat ik niet meer het meisje ben waarvan U 14 jaar geleden de naam in Uw handpalm heeft geschreven. Ik ben verandert, en er waren al vele momenten dat U mij heeft gedragen. Normale meisje van 14 houden zich bezig met mode en er mooi uitzien. Ik ben bezig met de hemel en met het geloof. Is er een reden dat U mij anders heeft gemaakt? Normaal bestaat niet, dat weet ik. Een richtlijn voor de standaardtiener moet nog uitgevonden worden. Slechts één ding staat vast voor een tiener, ze genieten met volle teugen van het leven. Ik lach nu een beetje met mij zelf, arrogant dat ik over kom. Laten we de standaardtienerregel aanpassen en in therapie gaan. Ze gaan daar lachen. ‘En wat doe je zoal in je vrije tijd?’ ‘Ik schrijf brieven, brieven naar God.’ Vaarwel normaal leven, hallo instelling! Op school zullen ze me ook wel raar vinden dan. Maar langs de andere kant ben ik er heel trots opdat ik geloof en durf geloven. U bent immers onze schepper. U heeft ons gemaakt zoals we zijn, en als we U daarom niet mogen danken en Uw zoon herinneren. Dan draait de wereld vierkant. Al is het niet zo evident om als meisje van 14 te zeggen: Hé, ik geloof! Jongeren willen vooral voelen dat ze niet alleen staan in hun geloof. We zullen nooit echt alleen staan, U bent altijd bij ons. In alle woorden die we zeggen, in alle gebaren die we doen. U spreekt door onze monden en helpt door onze handen. U bent hier net zo aanwezig als alle mensen. Ik wil er niet beschaamd voor zijn, U bent een deel van mijn leven. Telkens als ik het weer eens moeilijk heb, kom naar U. U zal nooit zeggen dat het ondoorgrond is. In tegenstelling zelfs U verstaat mij altijd. U bent geen mens met vooroordelen. U houdt van iedereen. Laat mijn een beetje meer zoals U zijn, laat mij kunnen vergeven en vergeten. Leer mij alles wat U aan Uw zoon heeft geleerd. Ik zal leven Zijn voorbeeld. Wow, ik verschiet even van mijzelf, dat een meisje van 14 zoiets schrijven kan. Ik wil U danken voor het feit dat ik kan schrijven. Op avonden zoals vandaag rolt alles er weer eens uit en weet ik gewoon dat u naast me staat, met Uw hand op mijn schouder. Ik dank U voor iedereen die er niet meer is, in het bijzonder Anne. Die gisteren haar moedige strijd tegen haar kanker heeft verloren. Ik vertrouw er op dat U voor haar zal zorgen. Ik vertrouw iedereen waar ik van hou aan U toe. Boven alles vertrouw ik U mijn leven toe. Zeg wat ik moet doen en ik val op mijn knieën voor U. Dag Meneer God! Einde brief 1 |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Mooie brief |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 34 |
Wat ontzettend mooi geschreven. Ben er stil van . Er zit zoveel gevoel in. Caroline |
| reactie 3
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 322 |
erg mooi om te lezen zo. liefss |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 244 |
thanx allemaal! @Rianne: ja! dat is inderdaad een super mooie film & ook heel zielig. Ik ben al lang blij dat ik niet de enige ben die brieven schrijf naar God |
| reactie 5
|
|
|
JustAGirlCalledAlison Berichten: 34 |
Ik vind dat je heel mooi kan schrijven.Er zitten zoveel gevoelens in, echt heel mooi. |
| Naar boven | |