Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 46
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
baten kan Horen nu eenmaal Zelfs al het hevige kabaal Zien doen we gelukkig ook Tenzij ik er voor wegdook Zwijgen wordt wat moeilijker voor de mensen Al zou ik het als individu af en toe graag wensen Een paar bedachte uitspraken die u misschien kunnen raken: De discussie is de acceptatie van wat ik zelf dikwijls niet zie Minder irritatie van kinderen die hinderen door de aandacht aan hen te verminderen Alles is oplosbaar zelfs een steen wordt met de jaren rond Loslaten geeft zoveel baten maar doe het met mate Horen naar behoren Zien houd het kien Zwijg tenzij ik je rijg Horen zien en zwijgen klinkt als verraad Je hoort wat, ziet wat en denkt ach laat Deze vlieger van horen zien en zwijgen, gaat dus niet altijd op Want dan helpen we zonder meer een pestkop Alles is oplosbaar Al klinkt dit raar Toch is dat waar Wanneer je iets de tijd geeft om te rijpen Je moet die tijd dan dus niet afknijpen Je ziet dan, dat alles oplosbaar is Het enige, ja inderdaad , dat ik wat tijd mis |
| reactie 47
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Mis heb je het wel een beetje, Ik hoor niets, zeg niets, maar ruik verraad. Ik luister niet, zeg niets, Maar verraad is iets wat altijd bestaat. |
| reactie 48
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
bestaat dat eigenlijk wel wat jij niet ziet? volgens mij bestaat dat namelijk niet je hoort niets je zegt niets je ruikt verraad is het dat waar het hier in de gedichtenslang om gaat je zegt ik luister niet, zeg niets, maar je zwijgt over zien dat past zeker niet bij jou dan bovendien jij kunt dus alleen ruiken horen en spreken beschouw jij dan het Zien voor de leken voor mij is het voornaamste het zien met mijn ogen het heeft mij ten alle tijde bewogen en dat ruiken, horen en spreken beschouw IK dus juist voor de leken |
| reactie 49
|
|
|
Leken mijn dagen hier zo mooi, Wordt ik aangevallen om niets. Verlinken en verraad, Dat doe je alleen bij een kameraad. Horen moet je beide kanten van het verhaal, Zowel de pester als het gepeste kind. Je moet het kunnen zien, Voor je weet wat je er van vindt, Om te zien wie er na de waarheid gaat stralen. Ja, je leest het goed, De waarheid en niets meer dan dat. Dit is waar het telkens misgaat, Ik ben die leugens zat. Misschien zat ik fout, Misschien was het onduidelijk qua woord, Maar laten we geen ruzie meer maken, Laten we doen zoals het hoort. |
| reactie 50
|
|
|
hurtsoul91 Berichten: 4 |
Hoort het leven zo te zijn als wij het indelen? Het is soms zo vreemd , zo onwerkelijk. Ieder heeft zijn eigen versie , zijn eigen idee zoveel wendingen zoveel kansen ieder draagt zijn of haar eigen deel met zich mee ook al heeft ieder zijn eigen levensverhaal Verdriet en herinneringen hebben we allemaal |
| reactie 51
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Herinneringen hebben we allemaal mooie herinneringen waar je glimlachent op terugkijkt Herinneringen houden we allemaal pijnlijke herinneringen welke je liever ontwijkt Zoals iemand al heeft geschreven iedereen heeft zijn of haar levenslied Zoals iemand ook zal blijven schrijven deze vragen en verhalen.. nee ontwijken kun je niet |
| reactie 52
|
|
|
Niet alles is te ontwijken niet alles is fijn maar toch ben ik blij om op de wereld te mogen zijn. |
| reactie 53
|
|
|
Zijn op deze wereld, Samen of alleen. Het leven op Aarde, Is een cadeau voor iedereen. De vogels zingen, Het water kabbelt rustig door. Wat zie ik daar tussen die struiken, Een mooie tand ivoor. Verkopen doe ik niet, Dat is niet eerlijk, dat is niet puur. Ik laat het gewoon liggen, Het eigendom van Moeder Natuur. |
| reactie 54
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
Moeder Natuur houdt alles in stand al denken wij, we hebben het in de hand komt Moeder Aarde tot leven voel je de grond onder je beven natuurgeweld noemen wij dit feit voor Moeder Natuur is het werkelijkheid |
| reactie 55
|
|
|
De werkelijkheid is niet te bevatten als je het nieuws van tegenwoordig ziet Alle drama's die van de tv ,radio af spatten Zoveel mensen met oneindig veel verdriet Een niet te temmen massa dat oorlogen voert De burgers zijn hiervan de klos Niemand die de veroorzakers de monden snoert Ondertussen schiet men er nog steeds op los En niet alleen oorlogen hoor Familie drama's duiken ook steeds vaker op Zelfmoord , mishandeling , discriminatie en ga zo maar door houd dit ooit eens op ? |
| reactie 56
|
|
|
Op de vlooienmarkt, Vindt je soms vreemde dingen. Van langspeelplaten, Tot gouden ringen. Ik kwam daar enkel om even rond te kijken, Met maar honderd euro op zak. Sinds die dag was ik dolblij, Met een Spaans jachtgeweer onder mijn dak. |
| reactie 57
|
|
|
Mijn Dak boven mijn hoofd houdt mij warm en geborgen in een huis Mijn Dak boven mijn hoofd zorgt er voor dat ik het niet koud krijg Maar een dak om onder te schuilen dat heeft niet iedereen goed getroffen Bij hen gaat de warmte er uit maar niet in het wordt tijd dat de wereld eerlijk wordt |
| reactie 58
|
|
|
Wordt eens wat aardiger voor andere mensen, Mensen die je niet kent. Mensen die een dak nodig hebben, Die hun leven zien wegebben. Biedt eens bescherming aan de mensen, Die het nodig hebben om te leven. Denk niet alleen om jezelf, Maar zorg dat je anderen, Respect, eerlijkheid en liefde kunt geven. |
| reactie 59
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
geven, een oud woord uit een vroeger leven dat hoort er niet meer bij in onze wegwerpmaatschappij graaien vandaag en ook morgen jezelf aaien, ieder zijn eigen zorgen de god Mammon geeft ons zekerheid vooral in deze crisistijd, al is het door fraude ik heb er niet alleen recht op waar ik eerst op vertrouwde de banken en politiek hebben me bestolen ze gaven het juiste voorbeeld; o, zo moet het trouwens iedereen doet het wie praat er nu nog over geven een vreemd woord in dit moderne leven wie geeft er nu nog om de ander gaat het alleen nog maar om geld en goed is dat dan de enige maatstaf, die er toe doet een wereld waar we niet weten te geven is abnormaal en daar is ieder mens misschien wel illegaal |
| reactie 60
|
|
|
illegaal drugs dealen het gebeurt zo vaak Je zult er bang van worden want hoevaak is betrapping raak Ik vraag me af waar alle drugs is want als je er naar vraagt dan weet geen mens ervan En sowieso zegt niemand openbaar dat 't gebruikt daar is een politie voor die dat achterhalen kan illegale handel in drugs je weet dat dit voorkomt Maar je durft het niet te melden omdat een dealer dan naar je bromt... |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...