1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Ik troost je met liefde

1
datum 20-05-13 16:11
startpost
Bekend
Terwijl ik druk bezig ben met schoonmaken, gaat mijn telefoon. Het is mijn moeder, ik wil snel opnemen maar dit gaat nogal klunzig door mijn roze gestipte rubberen handschoenen. Ik hoor meteen aan haar stem dat het niet goed met haar gaat.
Ze probeert het nog te verbergen door te vragen wat ik aan het doen ben en hoe het gisteren was. Naast het feit dat ik weinig zin heb om over gisteren te vertellen, wil ik liever weten hoe het met haar gaat en wat er aan de hand is. Nadat ik de vraag heb gesteld hoe het met haar is, hoor ik haar zachtjes snikken aan de andere kant van de lijn. Ik zeg niets en geef haar de tijd om de rust te vinden zodat ze kan vertellen wat haar dwars zit. Ondertussen plof ik op mijn bed neer en trek ik mijn handschoenen uit.
Zodra ze begint, breekt ze. Elise, ik weet het even niet meer. Ik ben de weg kwijt en het is mij allemaal teveel, zegt ze. Ondanks dat de tranen over mijn wangen rollen, hoor je daar niets van terug in mijn stem. Ik troost haar met liefde. Precies zoals zij altijd bij mij heeft gedaan toen ik huilend aan kwam nadat ik van mijn fiets was gevallen of verdrietig was omdat ik niet mee mocht spelen met mijn broer en zus. Alleen zit haar pijn veel dieper, dus vraagt het ook om een andere aanpak. We hebben een goed gesprek, maar helaas hoe graag ik het ook wil, kan ik haar verdriet niet wegnemen.
Ze vraagt of ze langs mag komen omdat ze niet alleen wil zijn. Ik schiet in de lach en antwoord; natuurlijk, je bent altijd welkom. Terwijl ik verder ga met schoonmaken, denk ik na over hoe enorm de dingen zijn veranderd door de jaren heen. De rollen lijken te zijn omgedraaid jaren voordat dit normaal gesproken gebeurd, maar wie heeft ooit verzonnen dat het alleen een kwestie van geven zou zijn?
datum 20-05-13 16:27
reactie 1
Patros-Fibros
Echt mooi verhaal
datum 20-05-13 18:10
reactie 2
Bekend
Dankjewel.
datum 20-05-13 18:16
reactie 3
Patros-Fibros
Heb je dit zelf meegemaakt?
datum 20-05-13 18:30
reactie 4
Bekend
Ja, ik schrijf alles uit eigen ervaring.
Zelfs die roze gestipte rubberen handschoenen heb ik echt, haha.
Naar boven

1

Reageren op: Ik troost je met liefde

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.