1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Lotte

datum 14-03-14 23:31
startpost
Bartart
avatar Berichten: 262
Een brief die ik laatst heb geschreven, zonder doel hem ooit te verzenden. Ik hoop dat het de situatie treffend schetst.

Lotte

Eigenlijk denk ik nog best wel eens aan je. Wel vreemd, aangezien ik nooit echt wat met je gehad heb. Onze levens hebben elkaar een aantal keren kort gekruisd, waarbij een klein web van connecties gespannen is (en dat web heeft ons misschien ook samen gebracht steeds...), maar wijzelf zien elkaar niet meer. Soms dan vraag ik me af of je ook aan mij denkt, maar die gedachte laat ik gauw varen. Je zal vast vaak genoeg aan me hebben gedacht, aangezien we elkaar steeds bleven ontmoeten. Maar misschien ook niet genoeg. Het doet me in ieder geval pijn er aan te denken dat jij nu niet aan mij denkt, net zoals ik gisteren niet aan jou dacht. Misschien had het nooit wat kunnen worden, waarschijnlijk heb ik het gewoon verpest. Ik dacht eerst dat onze timing fout was, onzin. Waar het op neer komt is dat ik een kans heb laten schieten, een meisje dat mij echt leuk vond, en dat ik ook echt leuk vond. Dat gebeurt wel vaker, maar dat web tussen onze levens blijkt toch problemen te geven. Het kwelt me wanneer ik aan je herinnerd word. Ik zie ook geen kansen meer voor de toekomst, inmiddels is er zoveel gebeurd en eigenlijk is iedere stap een stap in de foute richting. Ik zou graag wachten tot de tijd je doet vervagen en ik nooit meer aan je denk. Maar mijn herinneringen aan jou, ook al zijn het slechts zo'n vier avonden, worden steeds weer nieuw leven in geblazen. Inmiddels is er zo veel veranderd, hebben we zoveel meegemaakt zonder elkaar. Ook al voelt de afstand veel groter, voor mij kom je steeds dichterbij.

Dan weer de vraag, hoe is dit dan voor jou? Was het misschien makkelijker mij uit je gedachte te zetten, omdat ik zo'n klootzak ben? Ben je mij nu al helemaal vergeten? Maar je zei toch dat je me haatte? Is dat niet een van de sterkste gevoelens die je kan uiten, vooral als je dat daarna tegenspreekt met een kus? Ik beeld me graag in dat het voor jou anders is dan voor mij, omdat het dan makkelijker is afstand te nemen; als ik helemaal niks voor jou was dan kan ik net zo goed mijn gedachtes onbeschreven laten. Het is natuurlijk niet volledig inbeelding, misschien is het wel gewoon helemaal waar, dat kan ik niet weten. Het zou me in ieder geval een hoop gedachtes schelen.

Soms dan denk ik dat jij niet eens bestaat zoals ik je weet, dat het hele concept van “jou” slechts een hoopje herinneringen in mijn hoofd is, tot een persoon vervormd door mijn perceptie. Ik heb je van een afstandje meegekregen en ik heb steeds meer details van je leven geleerd, geen een vergeten. Samen maken die details je een bekende, ik kan meer over je vertellen dan over veel van mijn vrienden. Maar ik vraag me af of dat dan ook echt “jij” is... Zijn dat soort details voldoende om te zeggen dat je iemand kent? Echter dan werkelijkheid, dat ben je nu. Geen nuanceringen, slechts de details in mijn herinnering maken jou wat je bent in mijn hoofd en hoeveel ik ook probeer je tot een mens te maken, je bent gewoon incompleet. Je persoonlijkheid is slechts hoe ik invul (en hoop) dat het is, ik zou niet weten of je een ochtendhumeur hebt, of je om mijn grappen zou kunnen lachen, of je graag een ochtend niets doet en of ik van je zou kunnen houden. Een bepaalde diepgang in persoonlijkheid, kennis over je die niet in social media termen uit te drukken is. Dat is wat ik mis in mijn herinneringen aan jou. En dat is waarom het zo helaas is, hoe dit allemaal gelopen is. Liever had ik je echt leren kennen, of helemaal niets van je geweten.



-Bart
datum 14-03-14 23:51
reactie 1
Patros-Fibros
avatar Berichten: 4572
Net als jouw reactie Summer -.-
datum 14-03-14 23:53
reactie 2
Bartart
avatar Berichten: 262
Laten we dit gezeur in Praatje Slaan houden.
Indien iemand daadwerkelijk inhoudelijke kritiek heeft is dat overigens welkom.
datum 14-03-14 23:55
reactie 3
Patros-Fibros
avatar Berichten: 4572
De italic leest voor mij persoonlijk niet zo prettig, maar verder niks op aan te merken
datum 15-03-14 11:17
reactie 4
Bartart
avatar Berichten: 262
Wiens schrijven dan wel?
Ja dit heb ik zelf geschreven.
datum 15-03-14 11:34
reactie 5
Patros-Fibros
avatar Berichten: 4572
Niet om vervelend te zijn, maar jij hebt de werken van Depri op je dichtersaccount te staan ^·^
-
Je bent echt geen klootzak hoor Bart
datum 15-03-14 12:08
reactie 6
Bartart
avatar Berichten: 262
Twee jaar geleden, toen was ik wel degelijk een klootzak... En ik ben nog steeds Bart, net als toen.
datum 15-03-14 14:13
reactie 7
Patros-Fibros
avatar Berichten: 4572
Als ik over mezelf schrijf schrijf ik volgens jou over iemand anders. Dus ik ben iemand anders door mezelf te zijn of ik ben mezelf door iemand anders te zijn.

Iedereen heeft hetzelfde wachtwoord
datum 16-03-14 20:20
reactie 8
Bartart
avatar Berichten: 262
Poem? Dat zegt mij niks Summer. Heb je een linkje misschien?
datum 16-03-14 20:36
reactie 9
Patros-Fibros
avatar Berichten: 4572
Poem is gedicht Bart
Ik snap de gelijkenis ook niet
datum 16-03-14 21:27
reactie 10
Bartart
avatar Berichten: 262
Dat hoef je me niet te vertellen, ik vroeg me af of Poem misschien nog verwijst naar een specifiek gedicht met een gelijke naam.
datum 16-03-14 21:55
reactie 11
Patros-Fibros
avatar Berichten: 4572
Het lijkt qua inhoud een klein beetje op The Riming Poem
datum 16-03-14 23:19
reactie 12
Patros-Fibros
avatar Berichten: 4572
Alsof Summer zo'n mooie naam is. Ironisch dat je meer een ijskoningin bent. Lotte en Esmée zijn mooie namen. Bart is een leuke naam. En je weet niet half hoe ik heet
datum 16-03-14 23:50
reactie 13
Patros-Fibros
avatar Berichten: 4572
Snel gedaan, ik heb geen hond #-^

Ik heb wel zin in een hotdog ja
Ik ben gek, ja dat klopt. Ik ben emo, je dat klopt. Heb je het eindelijk door?
datum 17-03-14 00:44
reactie 14
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 4562
Ik vind esmee ook veel lelijker als Esmée. Met emo schelden is laag, Summer.
En verpest Bart's topic nu niet. Heel mooi geschreven Bart
datum 17-03-14 10:16
reactie 15
Patros-Fibros
avatar Berichten: 4572
Ik vind het wel grappig hoe Summer telkens weer faalt
Naar boven

Reageren op: Lotte

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.