1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Tweeledig

1
datum 22-11-14 14:42
startpost
Ichigo
avatar Berichten: 349
Twee stukjes die ik jaren geleden heb geschreven.

Part one
Ik vertel het je niet. Jij bent zalig in jouw onwetendheid, je zou me nooit kunnen begrijpen. Jij weet niks van de geheimen van het hart, die na verloop van tijd zo’n zwaartekracht krijgen dat ze je pletten als een mug onder een olifant.
Alle gedachtes die ik had, alle acties die ik me bedacht had te verrichten, maar die binnen bleven omdat de wereld te groot was en te snel ging. Dingen die voorbij gingen en mij achterlieten met spijt, pijn en verdriet. De haat die ik jegens mezelf opbracht en de leegte die het vervolgens in mij achterliet. Jij zou het nooit kunnen begrijpen. Jij die gelukkig bent en die deze beangstigend verstikkende leegte nooit zou kunnen zien. Maar ik voel het, ik voel hoe leeg deze wereld is. Ik weet hoe zinloos het is iets te willen voelen wanneer die leegte mij leegzuigt en als een dood omhulsel van niets achterlaat. Jij zou het nooit kunnen begrijpen, je kan me niet helpen. Je kent me niet.

Part two
Ik kan me nog herinneren dat ik dacht dat het niets uitmaakte. Dat de zin van het leven of doodgaan beide niets waard waren en dat ik niets hoefde of wou.
Jij bracht daar verandering in. Jij nam al mijn problemen, die mij onmogelijk op te lossen leken, zo weg, zonder het zelfs maar te proberen. Je opende mijn ogen en gaf mij een warmte, waarvan ik niet wist dat die bestond. Voor het eerst in mijn leven leefde ik. En zelfs als ik terug dacht te zakken in die lege nachtmerrie, dan kwam jij mij redden, zonder dat je het wist. Door in jouw ogen te kijken kwam de storm in mijn ziel tot rust. Toen ik jouw stem hoorde, wist ik het: jij bent een engel en niets minder.
Ik heb besloten voor jou te leven. Ik heb niet meer reden nodig dan jouw bestaan om mijn leven voort te zetten. Al voel ik me nog zo depri, ik zal alles het hoofd bieden en ik beloof je, ik zal blijven leven.
Dank je. Ik zal je nooit genoeg kunnen bedanken. Weet alsjeblieft dat je meer voor mij hebt gedaan dan iemand anders ooit zou kunnen doen. Dank je.
datum 24-11-14 10:55
reactie 1
Valab
avatar Berichten: 210
Super mooi geschreven!!
Naar boven

1

Reageren op: Tweeledig

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.