1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Het leven van mijn kindje: (fictie)

1
datum 13-12-14 18:37
startpost
Eendje
avatar Berichten: 187
Na 9 maanden lang in mama's buik kwam ik op de wereld. Als een meisje met 2 handjes met aan elke hand 5 vingertje en 2 voetjes met daaraan 5 teentjes. Geboren op 18 oktober 2015 met een gewicht van 3,325gram en met een lengte van 46cm en ik kreeg de mooie naam Angel van mijn mama en papa.

Ik was mama en papa hun eerste kindje dus kreeg ik veel aandacht en liefde van hen. Mijn baby jaren waren vol leven en kleur. Ik heb lieve ouders, een mooie slaapkamer en heel veel speelgoed en natuurlijk was er nog de kat van mijn ouders die door mijn papa de naam Dutshy had gekregen toen ze nog klein was. Een echt speelkameraadje voor mij toen ik wat groter was.

Als kind was ik een rustig en verlegen meisje. En hielp ik mijn papa veel in de keuken. Later wil ik kok worden, net zoals mijn papa. Papa kan lekker dingen maken. Hij maakt altijd flensjes voor mij en mama. Mama steekt mij graag in mijn badje en kamt elke dag mijn haartjes.

Naar mate de jaren verstreken werd ik alsmaar groter en groter. Voor mijn 12de verjaardag kreeg ik van mijn ouders een ponytje omdat ik veel van dieren houd en de smaak van het paardrijden heb opgesnoven bij een neef van mij. Had ik het paardrijmicroben te pakken gekregen dus na lang zagen heb ik dan uiteindelik toch een ponytje gekregen en daarmee ben ik natuurlijk dol blij mee.

Mijn ponytje was een merrie van 10 jaar had een bruine huid met zwarte glazende manen en had de mooie naam Luna.

Ik verzorg Luna heel goed samen met de hulp van mijn ouders want ook zij zijn een even grote dierenvriend als mij en daarom gaf ik Luna even veel aandacht, kusjes en knuffeltjes als ik vroeger en nu nog steeds krijg van mijn ouders.

Ik heb echt veel plezier aan Luna. Na lang oefenen en zweten begongen ik en Luna aan het mee doen van paardrij wedstrijden en we wonnen niet altijd prijzen maar dat vind ik niet echt want mijn moto is: "Meedoen is belangrijker dan winnen."

Ondertussen ben ik er al 13 en heb ik mijn lager onderwijs met glans af gemaakt en ben ik klaar om naar de middelbaar te gaan.

Veel van mijn vriendinnen gaan gelukkig naar de zelfde middelbare school als mij want ben toch wel wat zenuwachtig om naar zo'n grote school te gaan maar dat is normaal zeggen mijn ouders. Zij waren ook zenuwachtig op hun allereerste schooldag in het middelbaar.

De lessen in het middelbaar was al een tijdje bezig en ik heb buiten al mijn oude vriendinnen ook een heleboel nieuwe vriendinnen gemaakt. De lessen in het middelbaar zijn dan nog wat moeilijker toch heb ik allemaal goede en toffe leerkrachten die de leerstof goed uitleggen. Heb vaak ook wel veel huiswerk maar gelukkig helpen mijn ouders me daar altijd wel bij als ik iets niet snap.
Naar boven

1

Reageren op: Het leven van mijn kindje: (fictie)

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.