1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: Praatje slaan {13}

datum 09-05-15 23:26
reactie 301
Mask
avatar Berichten: 89
Ik zou later best wel psycholoog willen worden. Of ik wil in ieder geval mensen helpen die ongeveer door hetzelfde zijn gegaan als ik (ook al valt mijn situatie zeer goed mee, als ik erovernadenk). Op het moment heb ik toch mijn eigen problemen en dilemma's maar hopelijk zijn die over tegen de tijd dat ik iets met psychologie ga doen :')

Ik heb nog geen enkele anime af gekeken Another zit ik aan aflevering 7 van de 12. Death Note boekje 7 van de 12 en One Piece 2 van de ... Vele :') Ik wil nog te veel manga/anime zien: Tokyo Ghoul, Attack On Titan, Elfenlied, Fairy Tale, Black Butler, ... En qua 'horror'-anime vind ik dat Another nog wel redelijk goed meevalt. Ik ben wel licht geobsedeerd door de Another OP, Kyomu Dansen
Natuurlijk geen spoilers, ik weet hoe rot ze zijn Door spoilers weet ik al hoe Death Note afloopt, tsk.
Weet niet of je d'r bij naam kan voorstellen maar Misa Amane/Misamisa van Death Note vind ik zo awesome. Ik ga haar cosplayen :')

Dit bericht werd langer dan bedoeld, haha.
datum 10-05-15 17:31
reactie 302
Ichigo
avatar Berichten: 349
Oké. Ik vind het grappig hoe mensen heel vaak zoiets denken of zelfs zeggen als "Ben je me nu aan het analyseren" als ze gwn aan het kletsen zijn met iemand die psycholoog is XD of, nog erger, zoiets als "kun je me vertellen wat ik nu denk?", alsof psychologen helderziend zijn ofzo XD
Ik hoop 't ook voor je

oh, oké dan ik heb echt veel te veel animé gezien... en er zijn nog een heleboel die ik nog niet af heb gekeken. Ik vind Another vooral spannend, maar niet echt eng. Je hebt dus nog wel een aardige lijst om af te werken btw, Attack on Titan is echt awesome
Haha, ik weet ook al hoe Death Note afloopt (of iig hoe het met Light afloopt), maar 't blijft alsnog spannend gelukkig
Dat is echt awesome! Ik zou ook wel eens n keer willen cosplayen, lijkt me wel grappig
datum 10-05-15 19:14
reactie 303
liezai
avatar Berichten: 1164
Mensen die morgen examens hebben, succes! De rest een fijne week toegewenst, morgen is het weer maandag
datum 10-05-15 21:20
reactie 304
Mask
avatar Berichten: 89
Ichigo, haha, ik dacht als klein kind ook dat ze gedachten konden lezen, maar nu weet ik wel beter Ik vind psychologen wel nog steeds eng. Die ik had zei dat ik een kwartier in een donkere kelder moest staan om over m'n angst te komen lijk ja dat helpt dus helemaal niets ...

Ik wil Attack On Titan gewoon al kijken voor een bepaald char :') Ik ken hem als Ryan maar ja zo heet 'ie niet in de anime. Die kerel met het bruine haar, met z'n sidecut.
Ik weet ook hoe het met Light afloopt. En met L. Altijd jammer als je spoilers niet kan vermijden :')
Ik heb ook nog nooit gecosplayd maar ik vind het nu al leuk door gewoon de jurk in m'n kast te hebben hangen Het is wel een dure hobby, zo'n pruik alleen al is al €40, en dan moet je nog een hoop spullen kopen.
EDIT: Ik heb altijd geweten dat ik de naam Ichigo herkende! Ichigo is die jongen van Bleach, toch?

Liezai (Lisanne? Ik ben je naam weer eens vergeten, het spijt me) ik heb geen examens maar jij succes als jij ze wel hebt
datum 11-05-15 08:46
reactie 305
liezai
avatar Berichten: 1164
Schaam je Ezzie! Ja, ik heet lisanne haha

Nee, ik mag nog een jaartje wachten!
datum 11-05-15 18:18
reactie 306
Mask
avatar Berichten: 89
*Schaamt zich diep*
Het is omdat ik hier steeds minder vaak tijd doorbreng, ik ben echt veel namen vergeten, haha. Ik ken denk ik alleen die van Patros en Sheila nog, van de mensen die niet hun echte naam als account naam hebben :')

Haha, gelukkig dan maar Ik heb pas examens in juni dus goed geoeg voor mij~
datum 11-05-15 21:09
reactie 307
Ichigo
avatar Berichten: 349
Oh ja, ik was even vergeten dat het alweer examentijd is! Succes iedereen die examens heeft!

@Es, dat heb ik heel vroeger ook weleens gedacht en ik wist toen ook niet wat het verschil was tussen een psycholoog en een psychiater
Ja, exposure is een vorm van behandelen bij angst die veel wordt gebruikt, maar zoiets moet wel langzaam opgebouwd worden (bijv. met de behandelaar samen die donkere kelder ingaan voor een korte tijd) en tis wel belangrijk om daarbij uitleg te geven over de rationale ervan en ook te focussen op cognitieve therapie... maar helaas is die vorm van therapie een van de meest effectieve therapieën waarbij geen medicijnen gebruikt hoeven te worden... Heb je er trwns nog steeds last van? btw, als je het er liever niet over wil hebben moet je t zeggen hè (sometimes I'm just being too curious :$)

Hmmmm, kan me even niet zo gauw bedenken wie je bedoelt... Ik ben vooral fan van Levi, hij is echt een baas (maar dat zul je zelf wel merken )
Ja echt hè, wat een prijzen :O
Haha, ja dat klopt, is de gozer van m'n profielfoto

Volgens mij heb ik echt een veel te uitgebreid verhaal getypt hier XD
datum 11-05-15 22:48
reactie 308
Mask
avatar Berichten: 89
Ichigo, wel ik werd alleen in een donkere kelder geduwd om over m'n angsten heen te komen dus dat was doodseng. Maar ik heb nu geen last meer, nee. Ik was bang van alles, kasten, deuren, ramen, alles dat 's nachts "eng" kon zijn en nu zoek ik met opzet enge dingen op voor mijn plezier dus geholpen heeft het zeker. (Maakt mij niet zo veel uit om erover te praten, ik doe het vaak al zonder er echt nog bij na te denken ) Ik moest alleen zeggen wat me bang maakte en zo. Ik herriner me er niet meer al te veel van. Het is al een paar jaar geleden. En ik was bang voor Cluedo dus dat speelde we iedere keer opnieuw xD Psychologen zijn wel zo duur. Ik voelde me schuldig dat ik een psycholoog nodig had door se prijzen, Tsk.
Niet Levi, ik bedoelde Jean :'D Maar zoals ik zei, ik ken Jean als Ryan door een RPG.

Ik moet m'n profielfoto hier ooit nog maar eens een keertje veranderen naar iets anders dus gaat 'ie maar tijdelijk zo :')

ik heb ik geen jaren meer zo een lange dingen geschreven zonder dat ik gedwongen werd lol, normaal reageer ik veel korter
datum 12-05-15 12:17
reactie 309
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 42
Zijn er nog mensen druk met de examens bezig?
Succes in elk geval!

Ezzie dat lijkt me doodeng als je zo bang bent maar fijn dat het geholpen heeft.
Denk niet dat ik het zelf had gedurfd met zulke angsten.

Ichigo, is dat je echte naam?
Vind het wel mooi klinken.
Ik weet totaal niks van animé maar vind de tekenstijl wel echt heel mooi.
Mijn jongste broer keek vaak dragon ball en ik zat er wel eens naast maar dat telt vast niet.

Wat was het gister heerlijk weer zeg, wie heeft er nog wat leuks gedaan?
Ik heb lekker gewandeld.
datum 12-05-15 19:55
reactie 310
Ichigo
avatar Berichten: 349
Es, it sounds really awful, the way you tell it :O maar ik ben blij dat je er geen last meer van hebt ja, zo'n beetje alles van de gezondheidszorg is duur... en door de verzekeraar wordt je wat dat betreft steeds meer van alle kanten genaaid (sorry dat ik het zeg, maar ik wordt echt chagrijnig van die lui)
oh, die gozer In 't begin van de serie mocht ik 'm niet, maar hij is eigenlijk wel een goeie gozer

Wat is er mis met je vorige profielfoto? Ik ben meestal te lui om 'm te veranderen XD (ja, ik ben soms echt heeeeeel erg lui :$)

Mariëlle, mijn echte naam is Daniël. Ik sprak de naam "Ichigo" trwns een lange tijd verkeerd uit, totdat ik de animé ging kijken en hoorde hoe je het eigenlijk moest uitspreken
'tuurlijk telt dat wel Dragon ball is echt een klassieker! Ik heb zowel dragon ball, als dragon ball Z, dragon ball GT en dragon ball kai gezien (en ik ga ook zeker dragon ball super kijken wanneer die begint), maar ik moet wel zeggen dat ik begrijp dat de meeste mensen dragon ball Z en verder echt supersaai vinden (omdat dat gewoon waar is XD maar ik vind het nog steeds helemaal geweldig)

Gisteren de hele dag college gehad, maar dat was wel interessant (schizofrene patiënt gezien, les gehad over hallucinaties, kinderpsychiatrie, schizofrenie en autisme). Wel tussendoor nog een beetje kunnen genieten van het mooie weer
datum 13-05-15 09:26
reactie 311
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 42
Ik vond het soms ook wel eens grappig om te zien al weet ik niet welke delen het waren van Dragon Ball.
Daarna had mijn jongste broer de ChinChan (schrijf ik dat goed?) periode en die was minder geslaagd vond ik, overal ging te pas en te onpas de broek omlaag net als dat mannetje in de tekenfilms haha.

Vind Ichigo toch mooier klinken als Daniël als ik zo eerlijk mag zijn, vind de klank wat stoerder.

Psychologie vind ik ook heel interessant, vind het alleen soms wat jammer dat heel veel mensen na zo'n opleiding denken dat mensen als het studieboekje werken (niet om alle psychologen over 1 kam te scheren hoor)

De hele zorgsector ligt gewoon op zijn gat dankzij de kabinetten sinds de jaren 90, het is te gek voor woorden, mensen met een uitkering kunnen soms niet meer naar de dokter omdat het te duur is.
datum 13-05-15 11:59
reactie 312
weeteennaam
avatar Berichten: 232
Ja ik wil ook de psychologie in. Iets met Neuro-psychologie.

Ik moest een jaar geleden ook nog naar een psycholoog.
Mijn moeder heeft zo ongeveer heel Nederland afgezocht naar een goede psychiater en psychologen. Ze wilden me in de buurt niet opnemen.. te lastig geval. Maar ja ik ben er nu weg mijn moeder gaat nog wel soms daarheen.
datum 13-05-15 17:03
reactie 313
liezai
avatar Berichten: 1164
Leuk om te lezen dat jullie zo geïnteresseerd zijn in psychologie, vond het zelf ook leuk tot ik op een open dag van de opleiding ben geweest. Die dag was voor mij al te confronterend. Op zo'n opleiding kom ik dan zo mijzelf tegen en ik ben bang dat ik nooit mensen zo goed zou kunnen helpen, ondanks dat ze altijd zeggen dat mensen met dezelfde ervaringen beter weten wat je voelt. Psychologie wordt hem in ieder geval niet voor mij (wat ik overigens best wel heel erg jammer vind, want vind het wel iets onwijs 'tofs') .


Vandaag ook al weer zo'n heerlijk weer!
datum 13-05-15 20:42
reactie 314
weeteennaam
avatar Berichten: 232
Ik vind het juist wel fijn om kinderen te helpen die hetzelfde hebben. Maar ik denk dat ik dat niet vaak zal tegen komen.

Ja lekker gevoetbald! We gingen met andere teams uit de D spelen en werden zo gemengd. Je kreeg een voetbalclubnaam. Wij kregen Feyenoord. Normaal ben ik voor Ajax maar deze keer vond ik het goed dat Feyenoord zou winnen. En we hebben gewonnen! We wonnen 2 zakken snoep en die gaven ze aan het team... iedereen rende weg met die zakken. Ik kon nog net 1 snoepje pikken.
datum 13-05-15 22:17
reactie 315
Ichigo
avatar Berichten: 349
@Mariëlle, ik vond Shin Chan wel grappig, maar je hebt wel gelijk XD en dat was sws echt een vaag programma

Oké, het moet ook wel een beetje een stoere naam voorstellen, dus het is mooi dat je daar zo over denkt het betekent zoiets als "een beschermer" of "een persoon om te beschermen" ("ichi" = 1 en met "go" wordt beschermen/beschermer bedoeld). Daarnaast betekent Ichigo ook wel aardbei (het eerste mangaboekje heet daarom ook "the death and the strawberry" en de getallen 1 en 5 vormen samen ook zijn naam (ichi = 1, go = 5).
Mijn echte naam klinkt in vergelijking misschien wat minder stoer, maar ik ben er wel trots op . Daniël betekent "God is mijn rechter" (Hebreeuws)
Wat betekent jouw naam eigenlijk?

Echt waar? Ik ben tot nu toe nog niet echt psychologen tegengekomen die mensen as zoiets simpels als een tekstboekje zien... Maar ik kan me wel voorstellen dat er inderdaad dat soort mensen zijn :S

Jep, en het wordt met het jaar erger... En het eerste waar trouwens door de regering altijd op bezuinigd wordt zijn gezondheidszorg en onderwijs... Omdat projecten die niets opleveren (zoals de Fyra, ondoordachte gemeenteprojecten die niets opleveren, dure JSF's maken) veel belangrijker zijn...

@weeteennaam, neuropsychologie klinkt wel interessant! Ik ben zelf heel erg geïnteresseerd in neuropsychiatrie, maar dan voornamelijk wat onderzoek betreft (klinisch trekt de neurologie me wat meer, denk ik)
Oh, dat klinkt niet al te fijn :S Mag ik vragen wat er was?

@Lisanne, dat kan ik me voorstellen ja... Sowieso kan psychologie best zwaar zijn (afhankelijk van wat voor patiënten/cliënten je tegenover je hebt zitten)
Naar boven

Reageren op: Praatje slaan {13}

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.