1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: stemmem op gedichten.

datum 21-06-16 21:55
startpost
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 223
Jammer dat er een mogelijkheid is om sterren te geven aan eigen gedichten.
Je weet nu dus nooit of de stemming wel helemaal echt gegeven is door iemand die het echt meent of door de auteur zelf.
datum 22-06-16 12:37
reactie 1
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 379
Ik had bij mijn statistieken 2 pagina's vol van gedichten van 5 sterren.. De volgende dag had ik er maar de helft van één.. Ik denk niet dat die persoon al mijn gedichten heeft zitten lezen en op zitten stemmen. Gedichten waar ik 5 sterren op had, werd opeens 1. Weet niet wie die persoon was ze willen waarschijnlijk de dichtkunst toch niet accepteren
datum 22-06-16 14:14
reactie 2
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 223
Dat heb ik nog niet meegemaakt dat sterren verdwijnen. Om te testen heb ik mijn gedicht "3 x als" van 1 ster voorzien en die staat daar dus fijn te schijnen, Dat is wat ik zo jammer vindt dat mensen hun eigen werk een flink aantal sterren kunnen geven. Ik doe dat verder nooit meer ik wil alleen sterren krijgen van mensen die mijn geschrijf wel leuk, ontroerend of aardig vinden. Ik zal het toch eens proberen of ik bij mijzelf sterren weg kan halen, denk het niet.
groetjes van Adrie.
datum 22-06-16 21:27
reactie 3
hanserkamp
avatar Berichten: 4
Ik geef mijn gedichten altijd direct 5 sterren mee want ik wil gelezen worden! Meestal gaat er na een paar dagen dan een rode ster af. Gedichten van anderen waardeer ik alleen maar positief als ik het heel goed vind. Negatief waarderen doe ik niet, dan doen anderen genoeg. Overigens is nauwelijks te voorkomen dat mensen hun eigen gedichten positief waarderen, of dat ze vrienden of vriendinnen vragen het te doen. Overigens vind ik deze site een grote stimulans om gedichten te maken!
Groeten, Hans Erkamp
datum 22-06-16 21:55
reactie 4
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 223
Idd Hans, ik geef ook alleen maar sterren als iets mij iets doet.
Staan er reeds sterren dan zal ik meer sterren aanklikken.
Minder stemmen is vervelend.
En ja, 5 sterren mee geven aan je eigen werk is natuurlijk een goede poging om gelezen te worden, alhoewel ik het idee heb dat iedereen dat doet.
mg Adrie
datum 23-06-16 20:36
reactie 5
Joseph
avatar Berichten: 23
Ik weet niet hoeveel keer een gemiddeld gedicht wordt bekeken, maar wat ik wel weet is, dat gedichten die vijf sterren hebben gekregen veel meer worden bekeken. Mijn meest bekeken gedicht 'De aankomst' (5000x) heeft vier sterren en er is maar drie keer op gestemd, er wordt dus maar weinig gestemd, te weinig.( ik heb begrip voor zelfstemmen, het kan maar een keer. Maar wat ik wel onaangenaam vind, althans dat is mij een paar keer overkomen, dat een gedicht niet of nauwelijks zichtbaar is op de rij nieuwe gedichten. Wat minder reclame en een wat langere rij, mag van mij. Ik snap wel dat de site ook geld moet verdienen. Overigens er staan heel veel gedichten op de site met vijf sterren die er niet één waard zijn.
datum 23-06-16 22:05
reactie 6
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 223
Er staan idd gedichten tussen waarvan ook ik denk: Hoe komen ze aan 5 sterren?
Duidelijk eigen sterren. Buiten het geven van sterren zouden we misschien ook wat vaker een reactie kunnen schrijven. Ik denk dat dat voor de auteur net zo fijn is als de sterren. Idd als het druk is op de site schuiven de nieuwe gedichten wel eens snel door, vandaag viel het wel mee. Iedereen heeft zo zijn eigen reden om zichzelf 5 sterren te geven zo heb ik mijn reden omdat niet te doen, ik wil mijn sterretjes krijgen omdat er iemand is die het mooi of leuk .gevonden heeft. Als we toch allemaal zo graag schrijven is wat meer reactie onder het werk echt net zo leuk, misschien nog wel leuker dan een ster. Daar zal ik zelf toch eens vaker werk van moeten maken en je zult zien als je schrijft geef je vanzelf ook je stem.
datum 24-06-16 05:33
reactie 7
stekgait
avatar Berichten: 8
Sterren geven doe ik inderdaad ook alleen als ik waardering heb voor een gedicht, sterren in mindering zal ik niet snel geven. Reacties schrijven zou ik zeker waarderen, al moet ik eerlijk zeggen dat ik dat zelf niet gauw onder een gedicht zet. (beetje hypocriet misschien)

Wat betreft uw stelling over het eigen toedragen van een ster, moet ik zeggen dat ik mijzelf meestal ook meteen één keer een hoog aantal sterren geef. dit om zoals Hans Erkamp hierboven, toch een beetje extra bekijks mee te geven. Al zou ik het niet erg vinden wanneer dat niet meer zou kunnen.
datum 24-06-16 08:15
reactie 8
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 223
Als het echt niet meer zou kunnen Stekgait, zouden we een beter beeld krijgen hoe het gedicht waardering krijgt door de lezers. Heel erg is het niet we weten nu hoe het werkt en waarom er soms direct al 5 sterren staan. Verder moet ik me er maar niet druk over maken en gewoon lekker lezen en schrijven.
datum 24-06-16 20:27
reactie 9
Donkerman
avatar Berichten: 23
Mijn gedicht 'je bent geweldig' werd 105 000 keer gelezen. Het wordt gevolgd door Sinter K en Zwarte P - 73 000 keer. Dat is natuurlijk best leuk. Maar toch...ik vind het niveau van deze site meestal erbarmelijk (stijl, spelling, grammatica, originaliteit) en heb ook al in geen tijden niets meer geplaatst. Zal dat ook niet meer doen. Ik kijk af en toe nog eens.
datum 24-06-16 21:06
reactie 10
Joseph
avatar Berichten: 23
Ik heb het gedicht 'je bent geweldig' niet kunnen vinden maar als een gedicht van een dichter vier jaar lang gemiddeld vijftig keer per dag wordt gelezen dan zou ik, als ik die dichter was me niet storen aan de rommel om me heen. Daar kan geen bundel tegen op. En men weet goede gedichten toch wel te vinden, blijkt.
Iets anders is dat het zoekvakje 'rozen verwelken' bij mij niet werkt, er verschijnt steeds een rare zin. Ligt dat aan de site of aan mijn computer?
datum 24-06-16 22:20
reactie 11
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 223
Nee Joseph dat ligt niet aan jou computer, als dat bij mij verschijnt (altijd dus) zoek ik verder via Google.
ik heb er 1 gevonden van Iris V uit 2009 met de Titel JE BENT GEWELDIG. Nog even verder gekeken, er staan er nog meer met dezelfde titel.
Joseph bij Frans staat het in de verzameling "smartlappen lach en traan.
datum 25-06-16 20:21
reactie 12
Donkerman
avatar Berichten: 23
http://www.1001gedichten.nl/gedichten/77432/je_bent_geweldig_%21/

ik weet ook niet precies hoe de zoekmotor hier werkt. Met sinterklaas heb ik soms belachelijk veel lezers op een dag. Dat klinkt patserig, maar het is wel zo. Soms wel 6000 per dag. Daarna zakt het af naar tussen de 250 en de 400 per dag. Het geinige dat ik al een hele tijd niets meer plaats maar dat dat lezen gewoon doorgaat. Grappige gedichten worden 't meest gelezen, maar 'Kerstlicht' is ook meer dan 50 000 keer gelezen. Ik vind het jammer dat veel gedichten op deze site slecht verzorgd zijn qua spelling enz enz alsof de meeste mensen eigenlijk geen goed Nederlands geleerd hebben...
datum 25-06-16 20:30
reactie 13
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 223
Het gebruik van de Nederlandse taal valt mij ook moeilijk Frans. Ik ben al blij met wat ik er nu mee kan, vroeger achterstand opgelopen door dislexie, of is het dislectie . Nu zijn er hier waarvan ik zelfs denk ...nou, nou, maar misschien dezelfde problemen gekend als ik ? De zoekmotor geeft de mogelijkheid om via google verder te zoeken dat heeft goede resultaten. 100% is dit ook niet
datum 26-06-16 19:53
reactie 14
Donkerman
avatar Berichten: 23
Ja dat begrijp ik ook wel en daar heb ik begrip voor (ben ook geen onmens) maar vaak is het slordigheid van mensen hier en ook de manier waarop de jongelui met taal omgaan, zint mij niet. Het is nèt alsof ze geen fatsoenlijk Nederlands op school geleerd hebben. Werkwoorden, Stijl, grammatica: haast alles rammelt. Veel succes nog verder !
datum 26-06-16 20:06
reactie 15
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 223
Toen ik eerder lid was van deze site heb ik ooit 1x een werkje terug gekregen omdat er toch iets te veel fouten in waren gevonden, het lijkt er op dat daar niet meer echt naar gekeken wordt.
Naar boven

Reageren op: stemmem op gedichten.

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.