1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: 'Ik' verhalen

datum 04-01-12 19:45
reactie 16
Myself
avatar Berichten: 188
Ik zit te peinzen, me hoofd in me handen. Hoe kon ik zo stom zijn. Hoe kon ik alleen al verkering met hem krijgen. Hoe bestaat het dat ik het ooit zo ver heb laten komen. En nu, spijt heb ik. Als haren op me hoofd. Maar terugdraaien kan niet meer. Hij heeft me misbruikt. Ik huil tranen van verdriet. Maar alle tranen drukken mijn pijn nog niet uit. Diep van binnen voel ik kapot, verscheurd. Elke keer als ik eraan denk, dat ik moest veranderen. Dat ik het verkeerd deed. Dat ik alle verwijten en steken onder water moest incasseren. Het maakt me woest. Nu zie ik het, hij trapte mij de grond in. Hij wou dat ik zou veranderen, omdat ik ‘gek’ was. Omdat ik het verkeerd deed volgens hem. Mijn zelfvertrouwen is weg. Schaamte is wat ik voel naar anderen. Ik probeer mijn leven weer op te pakken. Maar het verleden blijft me achtervolgen. De woede die ik in me voel, om wat hij me heeft aangedaan. Ik zou hem wel in elkaar willen rammen. Maar tegelijk huilt mijn hart. Ik verwijt het mezelf. Ik zou alles wel over willen doen. Maar dat kan niet. Ik kan het niet vergeten. Ik wil hem niet vergeven. Het doet me nog zo’n pijn. Ik weet niet hoe ik verder kan.
datum 10-01-12 20:06
reactie 17
Suzy
avatar Berichten: 29
heey Myself, ook dit weer een heftig verhaal. En ik snap dat je je zo voelt hoop dat je er met iemand over kan praten en diegen je een beetje kan helpen

greetz
datum 10-01-12 20:32
reactie 18
Myself
avatar Berichten: 188
Dankjewel voor je reactie Suzy..
Dit is het verhaal van mijn vriendin, ze heeft het er erg moeilijk mee.
(In dit verhaal probeer ik me helemaal in te leven in haar situatie. Zoals ik bij mijn eerdere verhaal, ook van een goede vriendin, ook deed..)
En ik probeer er voor haar te zijn!

Liefss
datum 10-01-12 20:46
reactie 19
DJolien
avatar Berichten: 772
Wat goed Myself. Zo hoort het ook.
Suzy dit verhaal gaat echt heel goed!!
Dit idee, al meer dan 600x gezien!
Top!! x
datum 10-01-12 21:04
reactie 20
Suzy
avatar Berichten: 29
zeker echt top ja super blij dat jullie het ook leuk vinden
datum 10-01-12 21:20
reactie 21
Myself
avatar Berichten: 188
het is gewoon een top idee van je Suzy!
datum 12-01-12 16:09
reactie 22
Suzy
avatar Berichten: 29
Ik word er zo moe en gefrustreerd van, die duizenden vragen in mijn hoofd waar ik antwoorden op probeer te zoeken. Helaas valt het niet mee om al die vragen te beantwoorden, waardoor de chaos in mijn hoofd alleen maar verergerd word. Nadat alles zich heeft opgehoopt en een deurtje heeft gezocht waarachter het zich kan verschuilen, zijn de kleine ruimtes achter die deurtjes al gauw te vol. Dan moet het op een gegeven moment er toch uit komen, wat bij mij een soort uitbarsting veroorzaakt. Om dit alles te voorkomen is wat meer nodig dan alleen tijd, ik moet mijzelf hervinden en de balans zien te zoeken. De balans om alle prikkels en gevoelens die er binnen komen op de juiste manier te verwerken. Zie het als een weegschaal met een positieve en negatieve kant. Omdat ik me soms zelf afvraag waar die prikkels en gevoelens toch vandaan komen is het noodzaak om te weten wie ik ben en wat voor gevoelens ik heb. Oftewel mij niet teveel laten leiden door al die vragen maar leren op mijn eigen vertrouwde gevoel af te gaan.


Dit is een verhaal uit mijn eigen leven. Ik hoop dat jullie het begrijpen

greetz Suzy
datum 13-01-12 14:08
reactie 23
DJolien
avatar Berichten: 772
Ja zeker Suzy!!
Ik begrijp je verhaal echt!
Heb vertrouwen, eens zal het je lukken..
Desnoods met wat hulp :p wat ik je best aan wil bieden!!

Liefsx
datum 13-01-12 19:14
reactie 24
Suzy
avatar Berichten: 29
Heey DJolien
wat fijn dat jij het in ieder geval begrijpt
ik zal zeker vertrouwen blijven houden soms is dan moeilijk maar ja
Das echt lief van je als je wil mag je wel eens mailen erover

greetz
datum 14-01-12 13:58
reactie 25
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 1344
Ik kijk naar de knuffel in mijn hand. 8 jaar lang heb ik er goed voor gezorgd.
En nu doe ik dat nog. Ookal ben ik 13. Ik blijf van mijn liefelings knuffel houden.
Ik zou ervoor zorgen tot ik niet meer kan. Ik weet het nog zo goed hoe ik hem gekregen heb. Ik was 4 of 5 jaar oud. Mijn moeder was in de tuin aan het tuinieren en ik stond in de deuropening. Opeens kreeg mijn moeder heele erge pijn in haar navel. Ik moest aanzien hoeveel pijn ze had. Mijn oppas die een paar huizen vedder woont heb ik gewaarschuwd. Mijn moeder is verpleegkundige, dus ze wist wat er mis was. Er kwam een ambulance. Ze namen haar mee naar het ziekenhuis waar ze geopereerd werd aaan haar navel. Toen mijn moeder hersteld was kwam ze weer thuis. Als kinderen in het ziekenhuis geopereerd worden krijgen ze altijd een beertje mee naar huis. Mijn moeder kreeg een konijntje mee naar huis. Ze vroeg of ik het konijntje wou hebben, en ik zei ja. Ik heb gezworen dat ik er goed op paste. Ik heb dat konijntje Naveltje genoemd. Naveltje is nu nogsteeds mijn lievelings knuffel. Dat is nog best wel knap want ik heb 1000 knuffels gehad (en ik maak geen geintje). 2 jaar geleden heb ik er veel weg gedaan en alle anderen die ik niet meer wou hebben worden langzaam verschreurd door mijn hond die ik nu 2 jaar heb. Maar mijn Naveltje zou ik nooit weggooien. Ik heb mijn moeder beloofd mijn heele leven er goed voor te zorgen dus doe ik dat ook! Ik neem Naveltje mee nar elk land waar ik ook heen ga. Toen ik nog jonger was en Naveltje nog in mijn bed lag, zorgde ik er zelfs voor dat Naveltje lekker lag en moest ik vaak heel raar en ongemakkelijk liggen want ik wilde naveltje wel in mijn armen maar ik mocht haar niet pletten. Knuffels waren toen heel belangerijk voor mij en nog steeds.
Ik geloofde niet dat ze echt waren ofzo maar ze betekende heel veel voor mij.
Je kan ze knuffelen, je kan erbij uithuilen, je kan zo overal mee naartoe nemen.
Ze waren gewoon de grootste steun die ik had. Het maakt niet uit hoeveel ik verander. Ik blijf voor Naveltje zorgen omdat ik dat beloofd heb aan mijn moeder.

Dit verhaal is echt gebeurd en ik blijf er nogsteeds voor zorgen.
Liefs Sheala
datum 15-01-12 19:06
reactie 26
Suzy
avatar Berichten: 29
Heey Sheala

er zit echt een mooie betekenis achter die knuffel en ook al ben je 13, maakt niks uit sommige schamen zich er voor op hun 13e maar vind het knap dat jij ons dit gewoon vertelt

groetjes Suzy
datum 15-01-12 21:56
reactie 27
DJolien
avatar Berichten: 772
ik vind dit verhaal echt lief..
ik snap dat je het beloofd hebt..
en als je eerst te oud word voor zoiets..
die knuffel mag dan op een kast staan..
en ik vind het schattig <33
diep respect dat je dat zo open zegt..!!
Goed gedaan meiss!! x
datum 22-01-12 22:16
reactie 28
IwillSurvive
avatar Berichten: 36
@Sheala, wat een mooi en lief verhaal! Ja, ik snap dat je je knuffel bewaard, bij veel dingen die je koopt, krijgt zit een byzonder verhaal achter. Tuurlijk hoef je je er niet voor te schamen, diep respect for you! xx
datum 22-01-12 22:43
reactie 29
Sealove
avatar Berichten: 7
Heftige verhalen allemaal zeg!
datum 23-01-12 19:39
reactie 30
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 1344
@DJolien en iwillsurvive. Dankje! ik heb mijn Naveltje naast mijn Quinsy junior gelegd. ( Quinsy junior is een honje dat ademd en daar word ik rustig van en kan ik beter slapen. Ik heb Quinsy junior uit Lanzarote, dat is mijn lievelings eiland! En hij heet Quinsy junoir omdat mijn echte hond Quinsy heet! ff dat jullie het snappen!) dus heb ik mijn Naveltje altijd dicht bij mij als ik slaap! En fijn dat jullie m'n verhaal lief vinden want dat vind ik ook! Liefs Sheala
Naar boven

Reageren op: 'Ik' verhalen

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.