1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Stel je voor: Ik - poeetje -"mijn open hart"

1
datum 22-11-14 05:17
startpost
poeetje
avatar Berichten: 1
Hallo - mijn gebruikersnaam is poeetje.

Ik weet : het is niet correct geschreven - maar vind dit niet zo belangrijk.

Ik ben een weduwnaar uit Deurne ( Antwerpen ).
Schrijf al vele jaren gedichten: het is een moeilijk pad - de pad van de poëzie.

Door ziekte was het enige tijd geleden dat ik nog op deze site ben geweest.

Ik hoop dat ik terug welkom ben en zal later enige van mijn gedichten laten geworden.

Sinds enige jaren schrijf ik nu gedichten over het verlies van mijn echtgenote Olga die door een absurd ongeval met haar fiets is verongelukt.
Het is mijn weg om het verdriet om haar heengaan te verwerken, maar ik mis haar elk moment van de dag.
Haar warmte, lach, knuffels en Liefde tot elkaar.

Nu de feestdagen er aan komen zal het niet gemakkelijk zijn.
Ik wordt nergens uitgenodigd om Kerstavond of Nieuwjaar te vieren en doet pijn.
Door het overlijden van je partner haken vele vrienden en word je vriendenkring daarna heel klein.
Misschien is dat te begrijpen, zij hebben hun eigen huisgezin en familie.

Vroeger toen mijn " Bolleke-lief " er nog was, dan gingen wij altijd de Kerstdagen doorbrengen aan zee in een gehuurd appartementje te Middelkerke.
Samen met onze twee beste vrienden, die wij al 24 jaar kenden, die nu nog wel contact met mij houden. Maar niet meer zo intens als vroeger.

Het was heel gezellig: samen aan de feesttafel in het zachte, warme licht van de kaarsjes, wandelen op het strand, daarna genieten van een kop hete en lekkere chocolademelk en genieten van de kleine, maar liefdevolle dingen van het leven.
De kerstboom met daaronder de pakjes , de warme gesprekken
Mijn lieve Olga hield van de zee, en in de winter of najaar was het onze vaste stek.

Zij koesterde de dieren en de natuur in haar hart
Nu is dat voor samen allemaal voorbij en dat doet pijn

Zij was amper 47 jaar en wij waren 22 jaar gelukkig gehuwd en hadden geen kinderen - alleen een klein hondje dat wij gevonden hadden in een dierenwinkel waar zij lag te verkommeren in een kartonnen doosje.
Haar naam was Woefke - een teefje - een " straathondje " ( een kruising van een Pekinees en een King Charles ).

Niemand wilde haar in huis nemen , omdat iedereen haar niet mooi vond, maar wij vonden haar mooi en lief - en gaven haar een liefdevolle en warme thuis.
Overal ging zij met ons mee op pad en als zij ziekjes was , dan namen mijn echtgenote en ik beurtelings verlof op ons werk om haar te verzorgen.
Ons Woefke is op 09/01/2008 overleden - zij is bijna 16 jaar geworden.

In februari 2004 heb ik voor ons Woefke een gedicht geschreven, na een wandeling, toen het begon te sneeuwen.
De titel is " WINTERMELODIE ",
Het verschijnt nu in november 2014 in het maandelijkse dierenmagazine van Jaak Pijpen ( genaamd " WOEF " ), waar ik nog altijd op geabonneerd ben.

Waarom ik zo laat in de nacht nu op deze site een bericht schrijf : ik kon niet meer slapen door de pijn.
Ben enige jaren geleden ernstig ziek geworden en de bestralingen en chemo waren zo moeilijk om dragen.
Door deze ziekte ben ik chronisch pijnpatiënt.
ik beken dat dit moeilijk om dragen is, omdat ik er helemaal alleen voorsta en ik mij bijwijlen heel eenzaam voel.

Toch doe ik mijn best om terug enig zins een structuur in mijn leven op te bouwen. Poëzie en muziek beluisteren zijn daarbij mijn maatjes.

Ik hoop dat ik de leden van deze site niet teveel heb belast met mijn "open hart" en wens mij daarvoor te verontschuldigen.
Maar het doet soms goed je verhaal kwijt te kunnen.

Ik vind de gedichten van al de mensen op deze site mooi, teder en prachtig.
Zelf vind ik mij maar een " kleine " poëet en ben zeker geen Hugo Claus of zoals andere monumenten van deze literatuur.

Vriendelijke groetjes aan allen,

Willy B.
datum 22-11-14 09:05
reactie 1
lutwine
avatar Berichten: 33
goeiemorgen, ik ben lutwine en ik lees elke morgen "mijn krant" het forum van 1001gedichten.nl, ik schrijf heel veel gedichten (kan het niet laten). Je verhaal is bedroevend, helaas is het leven soms wreed, een uitlaatklep via gedichten kan wonderen doen, dus schrijven is de boodschap, ik kijk uit naar je schrijfsels,
groetjes van lutwine
datum 22-11-14 12:37
reactie 2
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 3539
Sterkte. En je hoeft niet 'groot' te zijn om mooie gedichten te schrijven.
Naar boven

1

Reageren op: Ik - poeetje -"mijn open hart"

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.