1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Ideeën en suggesties: Poëziewedstrijd

datum 18-04-16 20:09
startpost
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 379
Beste dichters, dichteressen,

Missen jullie de gedichtenwedstrijd niet hier op deze site?
Vroeger deden we er toch twee? Of is dit afgelast?

Wie zegt wat?
Ik heb er toch wel zin in!

Rand Helawi
datum 18-04-16 20:11
reactie 1
stekgait
avatar Berichten: 8
Ik zou wel in zijn voor een gedichtenwedstrijd iig
datum 20-04-16 08:38
reactie 2
marill
avatar Berichten: 1058
dan vragen we dit toch aan, of we organiseren er zelf een?
Kom maar met ideeën zou ik zeggen.
datum 21-04-16 18:47
reactie 3
lutwine
avatar Berichten: 33
Was wel super! Voor herhaling vatbaar
datum 21-04-16 21:21
reactie 4
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 379
Wat vinden de admins ervan?
datum 22-04-16 23:08
reactie 5
Hardboy
avatar Berichten: 930
Er worden hier inderdaad wel eens gedichtwedstrijden gehouden, maar volgens mij word daar nooit echt naar omgekeken vorige thema was kerst, en dat was in 2014 geloof ik, en daar is nog nooit een winnaar van bekend gemaakt.

Dus ik denk dat je het beter zelf zou kunnen organiseren. Maar dan kan je natuurlijk niet echt prijzen kunnen uitdelen (Ja of je moet dat zelf willen doen)
datum 23-04-16 15:32
reactie 6
iakon
avatar Berichten: 32
Misschien is het aardig om een soort contest te doen voor je zelf, ieder voor zich. D.w.z. we sturen aan elkaar gedichten toe en een ieder beoordeelt die naar zijn inzichten. Kiest de naar zijn/haar smaak de beste drie en becommentarieert dat.
datum 24-04-16 00:26
reactie 7
Hardboy
avatar Berichten: 930
De stem manier die 1001 zelf gebruikt bij gedichtwedstrijden vind ik vaak oneerlijk, dan moet er gestemd worden door mensen op de gedichten. Maar je kan bijvoorbeel een hele slechte dichter hebben met honderden vrienden, en bijvoorbeeld een heel goede dichter die totaal geen mensen om zich heen heeft.
datum 24-04-16 11:40
reactie 8
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 171
Ik doe er niet meer aan mee. Het geheel maakt op mij een rommelige indruk!
datum 28-04-16 13:39
reactie 9
marill
avatar Berichten: 1058
Inderdaad is wat jij zegt Hardboy, helemaal waar, ik heb niet veel "vrienden" op deze site en kreeg dus ook geen stemmen. Maar neemt niet weg dat ik graag blijf dichten en best wel eens aan wedstrijd mee wil doen, alleen vind ik het dan weer moeilijk om een gedicht te schrijven, daar dit dan een onderwerp heeft. Nou ja, ik wil maar zeggen dat het me dan niet echt lukt om een gedicht te schrijven vanuit mijn gevoel.
Mijn gevoel,
wie kent het,
wie herkent het,
wie voelt wat ik voel,
alleen ik weet wat ik bedoel.

Met andere woorden, het blijft altijd moeilijk om over iemand anders gedicht een beoordeling te geven.
lieve groet allemaal en blijf gewoon lekker dichten.
datum 28-04-16 17:13
reactie 10
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 379
Nemen jullie soms geen deel aan poëziewedstrijden die jullie vinden op internet, affiches, ... ?
datum 29-04-16 15:52
reactie 11
Hardboy
avatar Berichten: 930
Helemaal met je eens marill, een gedicht is vaak een persoonlijk iets, waar je al je emoties in stopt, in dit geval kan een gedicht ook niet "slecht" zijn. Toch baal ik soms zelf ook wel dat ik een lage stem krijg op een gevoelsgedicht die bijvoorbeeld niet geweldig geschreven is in iemand anders zijn/haar ogen, toch is dit iets persoonlijks wat ik dan van me afschrijf. (wijk nu wel een beetje van het onderwep af)

Ik vind dat als er een goede gedichten wedstrijd gehouden wil worden dat het winsysteem niet moet bestaan uit "stemmen" maar dat gewoon alle ingestuurde gedichten door een aantal mensen worden gelezen, en dat daar dan een winnaar word uitgekozen.

Want zoals ik eerder al zei, met het stemmen, ik heb best wel veel mensen op facebook, maar ik wil mijn gedichten graag prive houden, dus dan houd je weinig stemen over.
datum 29-04-16 16:12
reactie 12
Killingsmoke
avatar Berichten: 14
Ik heb mijn gedichten ook aan slechts een paar goede vrienden laten zien , maar de meeste mensen die ik ken weten en verwachten het niet voor mij.
Hou het voor mezelf omdat het toch te persoonlijk is..
Een wedstrijd lijkt mij zeker leuk.
datum 29-04-16 17:40
reactie 13
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 379
Mijn gedichten zijn niet persoonlijk.. ik dicht om mijn woordkunst aan anderen voor te brengen, soms toch na een mengeling van gevoelens, is pen en papier handig
datum 30-04-16 18:16
reactie 14
Hardboy
avatar Berichten: 930
Ja iedereen heeft zijn eigen reden tot schrijven, de een maakt mooie gedichten voor anderen om van te genieten, en de ander houd een soort van emotie-dagboek bij

Ik persoonlijk ben totaal geen professioneel dichter, maar ik zet wel graag mijn gevoel op papier, omdat dit vaak meer duildelijk voor mij maakt, hoe ik me voel etc. En dan kan ik dit weer makkelijker verwerken
datum 05-05-16 22:34
reactie 15
marill
avatar Berichten: 1058
Juist hardboy, ook ik dicht op die manier, helemaal niks mee, lekker eigenlijk wel om gevoelens te uiten. Kortom, we gaan gewoon door en houden geen wedstrijd?
Naar boven

Reageren op: Poëziewedstrijd

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.