1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Nieuws: Nieuwe gedichtenwedstrijd!

datum 04-02-13 13:38
reactie 16
besto
avatar Berichten: 524
Het was met dit thema ook gewoon onmogelijk om maar 50 gedichten uit te kiezen. Het doorlezen is al een enorme klus, maar om dan ook nog te oordelen over de gedichten is gewoonweg niet meer te doen.
datum 04-02-13 17:44
reactie 17
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 49
Het valt me op dat er steeds meer minderjarigen te vinden zijn op deze site. Is het een idee om de wedstrijden te splitsen. Dus een gelijktijdige wedstrijd met hetzelfde thema voor volwassenen en kinderen/jongeren? De uiteindelijke bundel kan dan bijvoorbeeld ook bestaan uit twee delen samen of twee aparte bundels. Ik denk maar even hardop mee hoor
datum 18-02-13 10:25
reactie 18
lutwine
avatar Berichten: 33
De 1001gedichtenwedrijd


Goed verwoorde, rijmende en sprekende zinnen
Stroomden op het forum de “pestwedstrijd” binnen

Gedichten , elk op zijn maat, moeilijk uit te kiezen
Vijftig hiervan , te winnen of te verliezen

De stemming kan alle kanten op, je hebt het niet in de hand
Stemmen komen van vrienden en bekenden uit het land

Als je dan de score ziet , je staat vanboven….
Dan kun je jouw eigen ogen niet geloven

Wedstrijden zijn er om te ijveren, willen of niet
Blij met overwinning, triestig met verlies

Maar, gedichten schrijf je in de eerste plaats voor jezelf
Anderen genieten mee, dat spreekt voor zichzelf

Daarom proficiat aan alle deelnemende dichters
En zeker ook aan de wedstrijd inrichters

Bedankt voor de mooie reacties
lutwine de cocker
Koksijde
datum 18-02-13 11:19
reactie 19
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 49
Lutwine, Britta, en Patrick... goed gedaan en van harte!
datum 18-02-13 13:30
reactie 20
Mrssterretje
avatar Berichten: 142
Dat idee van Bob vind ik best wel goed eigenlijk, maar waar is dan de grens te trekken?
Lutwine en de andere winnaars van harte !
Liefs
datum 18-02-13 14:04
reactie 21
Autisme
avatar Berichten: 221
Van harte proficiat met je overwinning Lutwine!!
datum 19-02-13 11:49
reactie 22
besto
avatar Berichten: 524
De uitslag van de gedichtenwedstrijd staat op: www.1001gedichten.nl/gedichtenwedstrijd/

We hebben bij het maken van de bundel 2 gedichten uitgesloten vanwege de vrij lage kwaliteit ervan. De bundel bestaat dus uit 48 gedichten, en is ook te bestellen via de webshop: 1001gedichten.mijnbestseller.nl/magento/48-gedichten-over-pesten.html

We zullen contact opnemen met de winnaars voor de afhandeling.
datum 19-02-13 22:13
reactie 23
Jazmijn
avatar Berichten: 1
@besto, ik vraag mij af welke gedichten er dus précies instaan.
De 48 gedichtjes die het meeste stemmen hadden?
Groetjes.
datum 19-02-13 22:41
reactie 24
Autisme
avatar Berichten: 221
Beste Jazmijn....als je aan de zijkant op link van de wedstrijd klikt dan krijg je vanzelf de gedichten te zien die in de bundel staan...

Groetjes
Vicky
datum 01-03-13 19:44
reactie 25
gekke-ikke
avatar Berichten: 28
Ik vind dicht wedstrijden heel goed.
Mensen geven elkaar tips over dichten waardoor het niveau ook steeds hoger wordt. Dit vind ik op zich een zeer positief punt aan deze site. Het klopt dat veel mensen via Msn Facebook en Twitter vragen om stemmen maar er zijn ook mensen die niet willen dat hun omgeving weet van de gedichten.(zoals ik) dus ik vind het een heel goed voorstel om alleen via de site te laten stemmen. Dan krijg je waarschijnlijk ook meer mensen die met elkaar om gaan en elkaar helpen op deze site omdat je hier toch veel problemen ziet.

Groetjes Gekke-ikke
datum 02-03-13 11:18
reactie 26
Eri369
avatar Berichten: 78
Ik ben het helemaal eens met Gekke-ikke. Laat alleen de dichters die aangemeld zijn bij de site stemmen. Dan kriijg je stemmen voor de kwaliteit van je gedicht en niet omdat ze je zo aardig vinden.
Ik hoop dat er snel weer een wedstrijd komt, want ik vond het leuk om mee te doen en om te zien welke gedichten de anderen inzonden.
groetjes Erica
datum 02-03-13 13:40
reactie 27
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 49
Helaas krijg je dan een ander probleem; mensen die elkaar al langere tijd kennen op deze site gaan bewust op elkaar stemmen. Ik heb een ander voorstel:

Gedichten die worden ingezonden voor de wedstrijd, worden zonder naam op de kieslijst gezet. Dan kan men uitsluitend kiezen op basis van kwaliteit en inhoud. Alleen de webmaster weet de herkomst van de gedichten. Pas na de verkiezing worden de namen gepubliceerd.

Groeten Bob
datum 02-03-13 20:48
reactie 28
Patros-Fibros
avatar Berichten: 4572
@bob Hoogendoorn: goede oplossing, alleen vraag ik me wel af of dit mogelijk is. Als het mogelijk zo zijn dan moet dit zeker worden gedaan, anders is er niets meer aan voor de wat onbekendere en de nieuwere dichters
datum 03-03-13 12:35
reactie 29
besto
avatar Berichten: 524
Dat zou een mogelijkheid zijn, echter weet de dichter van een gedicht natuurlijk wel welk gedicht van hem/haar is en kan dan alsnog stemmen gaan zoeken specifiek voor dat gedicht.

Het blijft een lastig punt.
datum 03-03-13 12:53
reactie 30
Patros-Fibros
avatar Berichten: 4572
Het zelfstemmen is en blijft inderdaad een probleem, maar zonder dichtersnaam is het veel eerlijker. Dan ga je echt puur op de inhoud van een gedicht af i.p.v.de dichter zelf.
Naar boven

Reageren op: Nieuwe gedichtenwedstrijd!

Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...