1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: HELLEP!!!!

1
datum 07-09-14 17:15
startpost
gekke-ikke
avatar Berichten: 28
Hoooii,

Ik ben Gekke ikke en op school ben ik gevraagd of ik een gedicht wilde insturen voor een wedstrijd door mijn nederlands docente.
Nu twijfel ik of ik dit wel durf omdat ik alleen anoniem dicht en welk gedicht ik moet insturen als ik het doe...

Iemand tips/ welk gedicht ik moet insturen?

Dankjeeee
datum 07-09-14 18:29
reactie 1
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 3539
Hallo, allereerst gefeliciteerd dat er gevraagd is dat jij mee mag doen met een wedstrijd. Ik heb een paar gedichten gelezen en zijn erg mooi.

Ik denk dat je een gedicht kan insturen wat je zelf het mooiste vindt. Of je schrijft een hele nieuwe.
datum 11-09-14 05:50
reactie 2
Jan De Dichter
avatar Berichten: 10
Hey, heb net al je gedichten gelezen. Moet toegeven dat je je heel sterk hebt ontwikkeld in het schrijven/typen, de woordkeuze die creatiever is geworden, ik merk dat heel erg op. Je allerlaatste gedicht vind ik wel heel mooi om in te sturen, maar je moet je er zelf ook natuurlijk prettig bij voelen.. Dus, de keuze is aan jou. Maar maak je niet druk, je kan mooi schrijven..

groetjes
datum 20-09-14 13:39
reactie 3
gekke-ikke
avatar Berichten: 28
Heeey ten eerst heel erg bedankt over hoe jullie op mn gedichten reageren
Ik heb 2 nieuwe gedichten geschreven waar het er denk ik een van wordt. Die zijn niet zo persoonlijk en gaan over het waarom in het leven en de ander over hoe een babies leven heel makkelijk en simpel is en hoe je later op alles word bekeken. Zet ze er wel op als de wedstrijd klaar is




Nouja dit was het gedicht wat ik ingestuurd had naar mn docente

Waarom bemin ik
Iets wat ik niet krijgen kan
Waarom smacht ik
Naar iets waarnaar ik niet smachten kan
Waarom verlang ik
Naar iets waarnaar niet te verlangen is
Waarom houd ik van het geen
Waar niet van te houden is
Waarom is het waarom geboren
Waarom zijn de vragen
Waarom de tranen
Het verdriet
waarom is het niet simpel
En makkelijk gemaakt
Waarom is het leven moeilijk
Met zoveel kwaad



En dit was het antwoord wat ik erop kreeg

Allereerst dank voor het delen van het gedicht. Ik vind het sowieso moedig dat je het me laat lezen, want gedichten zijn over het algemeen persoonlijk en laten veel gevoel zien. In jouw gedicht zit ook duidelijk veel gevoel en lijkt recht uit het hart te komen. Qua oprechtheid en vorm is het prima, maar de inhoud is te veel cliché. De lezer wordt niet verrast, niet aan het denken gezet, er is maar één invulling van de inhoud mogelijk, namelijk precies de inhoud die er staat. We zoeken eigenlijk gedichten met een verrassender inhoud of wending, maar het thema is natuurlijk ok.

Ik vind het moeilijk om het gedicht af te wijzen en jij vindt het misschien moeilijk om negatieve kritiek te ontvangen, maar toch hoop ik dat gedichten blijft schrijven, want ik weet ook zeker dat er veel mensen zijn die het heel mooi zullen vinden.




Dus ik heb geen idee wat ik ervan moet vinden alleen voel k me wel kut dat t dus gewoon nieteens ingestuurd word omdat k toch geen kans maak
Naar boven

1

Reageren op: HELLEP!!!!

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.