1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Nieuw gedichtje - Alleen

1
datum 16-11-14 13:05
startpost
Hardboy
avatar Berichten: 930
Waarom gaan de dingen in het leven zoals ze gaan.
Waarom gaan de dingen niet zoals ik het zou willen.
Zoveel vrienden in mijn leven.
Maar elke dag zit ik toch alleen te chillen.

Zijn ze bang voor me?
Is mijn karakter teveel voor hen?
Is het om hoe ik eruit zie?
Of gewoon omdat ik gay ben?

Ben ik juist socialer dan de rest?
Of hebben ze gewoon medelijden?
Na alles wat ik heb meegemaakt.
Maar mijn verleden valt gewoon niet te vermijden.

Elke dag weer.
Zoveel mensen om me heen.
Maar ondanks dat alles.
Voel ik mij altijd alleen.

Meningen? Kritiek? Foutjes?
datum 16-11-14 19:24
reactie 1
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 3539
Mooi gedicht, heb je hier echt last van?
datum 16-11-14 19:34
reactie 2
Demiixx
avatar Berichten: 2
heel erg mooi geschreven !
datum 16-11-14 20:30
reactie 3
Myhappyself
avatar Berichten: 58
Mooi verwoord
datum 16-11-14 20:56
reactie 4
Hardboy
avatar Berichten: 930
Dankjewel allemaal! @Nathan Yes.
datum 17-11-14 22:03
reactie 5
murieletje
avatar Berichten: 32
Voor mij ook best herkenbaar alleen on een iets mindere variant. Heb niet echt een "slechte" jeugd gehad ofzo, maar toch wel altijd dat gevoel: je hebt veel vrienden, maar je voelt je toch altijd alleen. Alsof je net iets minder bent.
Heel mooi gedicht! Super mooi verwoord wat ik in deze veel te lange reactie nog niet eens heb kunnen verwoorden!
datum 18-11-14 00:00
reactie 6
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 4562
Mooi geschreven, Lucas
Het spijt me dat je er zo'n last van hebt, en van een slechte jeugd, want volgens mij ben je heel gezellig om mee om te gaan hoor c: x
datum 18-11-14 00:41
reactie 7
Hardboy
avatar Berichten: 930
Dankjewel esmee en murieltje.

@Murieltje. Indd zo voelt het. Ook een beetje alsof mensen niet verder willen kijken dan wat je kan zien. Ik heb zoveel meer aan de binnenkant dan aan de buitenkant, niet dat ik lelijk ben ofzo. Maar ik heb een erg mooie persoonlijkheid al zeg ik dat zelf. Maarja door mijn verleden, en andere ervaringen kan ik dat altijd moeilijk laten zien, tenzij ik iemand erg goed ken en vertrouw. Maar ja dat is het schild wat je opzet zodat je niet gemakkelijk gekwetst kan worden. En ik vind lange reacties vaak erg leuk ^^ krijg je het gevoel alsof mensen het gedicht echt begrijpen

@Esmee Jij kan daar niets aan doen meid ! Komt allemaal wel weer eens in orde als ik de juiste mensen tegenkom.
datum 18-11-14 18:08
reactie 8
murieletje
avatar Berichten: 32
Ik heb zelf vooral het probleem dat er op mijn school veel geroddeld wordt. Ik zit op een gymnasium en sta gemiddeld voor elk vak een 9. Ik schep er niet graag over op, maar verder dan "Oh ja dat is Muriel! Die nerd doe nog nooit een onvoldoende heeft gehaald" zal het nooit gekomen. Ik ben meer dan alleen maar de cijfers die ik haal en die prestaties die ik verricht! Ik ben ook gewoon een meisje dat het super leuk vindt om met vrienden en vriendinnen te kletsen en lol te malen. Ik zit niet elke minuut die ik kan aan school! In tegendeel zelfs. Ik doe bijna niks voor school terwijl ik toch hoge cijfers haal. Maar ja... als ik dat aan ze vertel zullen ze me al helemaal nooit meer normaal behandelen. Ze pesten me niet ofzo en ze doen ook totaal niet onaardig tegen me maar toch.. hoe ze kijken (of juist niet kijken), hoe ze bewegen, hoe ze praten. Het wijst er allemaal op dat ik altijd in hun ogen die Nerd zal blijven. Gelukkig heb ik een echt goeie vriendin die zelf ook redelijk hoge cijfers haalt waar ik altijd terecht bij kan. Het is toch debiel dat ik mijn vrienden moet uitkiezen op hoe hoog hoe cijfers zijn!
datum 18-11-14 18:42
reactie 9
Hardboy
avatar Berichten: 930
Nja weet je wat het is. In vriendschappen zie je vaak dat je gelijke interesses hebt. Je zou eigenlijk niet moeten willen omgaan met mensen die denken dat jij een nerd bent. Daarnaast moet je je ook totaal niet laten afstoten door hun gedrag of opmerkingen want ooit op een dag heb jij een zeer succesvol betalende baan en staan zij Big Macs te verkopen bij de McDonalds. Je zal wel merken dat vrienden maken makkelijker word als je wat ouder bent. Dan heb je niet meer dat je "stoer" hoeft te zijn om veel vrienden te hebben maar dan accepteren mensen je vaak gewoon om hoe jij bent. Blijf vooral zo doorgaan op school, en laat het je niet boeien wat ze zeggen, want een goede toekomst is belangrijker dan een populariteitsstatus op school. Geloof mij, dat kan ik met 120% zekerheid zeggen!
datum 18-11-14 18:52
reactie 10
murieletje
avatar Berichten: 32
Dankje! Fijn om te weten dat er mensen zijn die weten hoe ik me voel!
datum 18-11-14 22:48
reactie 11
Patros-Fibros
avatar Berichten: 4572
Elke keer als ik dit lees herken ik mezelf er weer in... echt mooi geschreven
datum 19-11-14 20:25
reactie 12
jasonikhouvanj
avatar Berichten: 29
1 ding zeg ik je -> verander voor niemand en blijf jezelf

en de alle de mensen die je niet willn acceptern zoals je bent laat ze dan gaan en luister nie naar de opmerkingen van de andern en als je het je teveel wordt kanj altyd een berichtj sturn naar ik kzal klaar staan voj
Naar boven

1

Reageren op: Nieuw gedichtje - Alleen

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.