1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Nieuws: Nieuwe gedichtenwedstrijd!

datum 06-03-13 12:48
reactie 31
zimmy
avatar Berichten: 8
tot wanneer kun je insturen?
datum 06-03-13 14:05
reactie 32
Hermikos
avatar Berichten: 13
Ik heb een idee. Als er nu 10 (of meer, of minder) willekeurige, actieve leden worden aangeduid om jury te zijn voor een gedichtenwedstrijd. Men kan zich ergens inschrijven als jury voor de wedstrijd en uit die inschrijvingen worden dan 10 namen getrokken die de echte jury zijn. De jury beoordeelt alle gedichten van de wedstrijd, maar mogen zelf geen gedicht insturen voor de wedstrijd.
datum 06-03-13 17:02
reactie 33
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 322
het probleem is dan nog dat actieve leden vaak zelf ook mee willen doen lijkt mij.... maar verder top idee!
datum 06-03-13 21:31
reactie 34
bibi2366
avatar Berichten: 47
persoonlijk denk ik, al heb ook ik gewonnen vanwege mijn vrienden
(die trouwens mijn gedicht leuk vonden, maar idd niet naar andere gedichten keken)

dat het oneerlijk is, dat sommige goede gedichten niet in de selectie kwamen, maar dat is ook een keuze van de dichter zelf, sommige wilden alleen winnen via deze site en hebben niet eens op zich zelf gestemd

Wat is een eerlijke manier hier ? Soms heb ik een goed gedicht in een special thema en dring ik iemand weg die daar nummer een is, prompt krijg ik een ster zodat ik ergens achterin beland , geen gevaar meer ben,

soms is een gedicht van mij minder interessant voor anderen,
soms maak ik in een opwelling om mijn gevoelens te uiten spelfouten. Later verbeter ik die , maar toch word ik er direct op veroordeeld

waar het om gaat wij zijn hier allemaal dichters, uiten ons, geven onze gevoelens bloot, willen leuke aandacht, liefst 5 sterren hahaha, zeker geen een ster die de score omlaag haalt , ons een slecht gevoel geeft , zonder commentaar

zelf al zouden wij stemmen via alleen ons hier, zouden voorkeuren, vriendjes, het nog winnen van kwaliteit

dit wilde ik een keer zeggen, zat mij al een tijdje dwars, iedereen hier wil gewoon zijn gedichten schrijven en tonen en niet veroordeeld worden vanwege een concorentiewedstrijd, wie de meeste sterren heeft

en sommige willen gewoon echt tips hoe het beter kan zonder afgezeikt te worden, iedereen is een keer begonnen, meesten hebben hier veel geleerd

maar vanwege het één sterretje mannetje wat hier geregeld rondloopt, bedenk ik mij nu twee keer voordat ik een gedicht post, is helaas afschrikkent, ik denk dan toch een beetje dat erg slecht was

sorry dat ik dit zo zeg en dit is weer eens veels te lang
datum 06-03-13 23:27
reactie 35
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 49
Ik snap wat je bedoeld Bibi...overigens zijn je gedichten erg mooi hoor!
datum 07-03-13 08:10
reactie 36
lutwine
avatar Berichten: 33
toen ik meedeed aan de wedstrijd (pesten) en geselecteerd was kon ik mijn geluk niet op. Ik had al een paar keer meegedaan en was er nooit bij.Daarom heb ik aan iedereen die het horen wou gesproken over de 1001gedichtenwedstrijd, ik heb ook mensen aangespoord om mee te doen. Ik vond het best een spannende periode. Het stemmenaantal liep inderdaad hoog op, maar dat zal ook wel eenmalig geweest zijn. Ik had op dat moment een gedichtenwedstrijd in mijn gemeente gewonnen, vandaar de massale belangstelling. Winnen is inderdaad leuk, maar in de eerste plaats blijft het dichten zelf het belangrijkst! hopelijk vergeten de mensen die op dit forum zitten dat niet. Vele groetjes, lutwine
datum 07-03-13 16:57
reactie 37
DJolien
avatar Berichten: 772
het feit dat iemand hier zei om leden de jury te laten zijn. Ergens is het idee wel leuk. Maar mijn eerste gedachte was, als een jury lid, een of meer vrienden en vriendinnen heeft die aan de gedichtenwedstrijd mee wil doen. Dan zal jury lid misschien wel sneller zeggen dat hun vriend of vriendin een beter gedicht heeft dan iemand die de gekozenlid niet kent. En waarom? Omdat deze Jury het de vrienden of vriendinnen misschien wel meer zal gunnen, en je weet dan zelf hoe graag die vriend of vriendin die prijzen wil.. Of denk ik niet realistisch?
datum 07-03-13 17:40
reactie 38
Hermikos
avatar Berichten: 13
Ja dat kan dat vrienden worden voorgetrokken. Maar ik denk niet dat veel leden hier echte vrienden op deze site hebben. En ik had ook gezegd om meerdere juryleden te hebben per wedstrijd. Zo is er een nog kleinere kans dat iemand wint dankzij vriendjespolitiek. Behalve als alle juryleden dezelfde vriend hebben.
datum 29-04-13 10:58
reactie 39
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 171
Ik vraag me al een tijdje af: hoe gaat het met de verkoop van de bundel?
Hoeveel zijn er tot nu toe van verkocht?

Henk
datum 29-04-13 11:20
reactie 40
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 49
Goeie vraag Henk!
datum 29-04-13 13:09
reactie 41
besto
avatar Berichten: 524
Als het er 5 zijn dan schat ik het ruim volgens mij, die bundels worden eigenlijk door niemand gekocht...
datum 29-04-13 13:24
reactie 42
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 171
Een andere oplossing kan zijn: het winnende gedicht prominent bv 1 maand op de hoofdsite zetten met een eigen tekst van de winnaar erbij geplaatst
Streelt ook mijn ijdelheid!

Henk
datum 29-04-13 14:55
reactie 43
besto
avatar Berichten: 524
Dat zou ook een mogelijkheid zijn Meer ideeën hierover zijn welkom...
datum 29-04-13 20:56
reactie 44
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 49
Maar vijf verkochte exemplaren....? Je zou toch denken dat de meeste dichters wel een boekje willen hebben waar ze zelf in staan. Wellicht een uitdaging om hier verandering in aan te brengen. Mooie vormgeving wat omslag betreft, stukje promotie, ISBN enz. ?
datum 29-04-13 21:45
reactie 45
gekke-ikke
avatar Berichten: 28
Ik vind dit inderdaad een heel goed idee doen zou ik zeggen als het lukt
Naar boven

Reageren op: Nieuwe gedichtenwedstrijd!

Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...